Nové parkoviště pod Centrálním autobusovým nádražím v Plzni nepřináší řidičům hledajícím místo pro odstavení auta žádnou úlevu. Všech bezmála 250 míst je totiž téměř celý den obsazených. Kdo zde nezaparkuje do sedmi ráno, ale raději do půl sedmé, většinou už se nechytá. Auta tu navíc leckdy stojí čáry nečáry. „Problémy jsou tu na téměř denním pořádku, řidiči parkují i mimo vyhrazená stání,“ říká mluvčí Městské policie Plzeň Jana Pužmanová.

Město přebudovalo bývalou odstavnou plochu pro autobusy na veřejné parkoviště pro osobní auta loni na konci roku. Když vzápětí zpoplatnilo stání v přilehlých ulicích, parkoviště se rázem beznadějně zaplnilo.

Hodně míst se neuvolní ani přes noc. Někteří řidiči si tu zvykli spíš dlouhodobě garážovat, další tu odstaví auto a pokračují autobusem na Prahu a dál.

„Chystáme průzkum, který spočte, jak dlouho tu bývají auta odstavená a jak je parkoviště využíváno,“ řekl dopravní specialista Správy veřejeného statku Ondřej Vohradský. Podle něj se neuvažuje o tom, že by tu bylo parkoviště zpoplatněno, byť symbolicky. „Třetí plzeňský obvod tu schválil bezplatné stání,“ připomněl Vohradský. Právě trojka si prosadila vybudování bezplatného parkoviště jako kompenzaci za zpoplatnění ulic v okolí desetikorunou za hodinu. Ulice se sice povinností platit zčásti vyprázdnily, parkoviště ale 298 zpoplatněných míst nenahradilo.

Starosta trojky Radislav Neubauer (ČSSD) připouští, že určitý symbolický poplatek by mohl odradit aspoň část řidičů, kteří tu stojí s auty i několik dní. „Můžeme o tom uvažovat,“ poznamenal Neubauer.

Ondřej Vohradský připomněl, že placené parkoviště v režimu P+R (zaparkuj a dál jeď MHD) vznikne z nynějšího stání na náměstí E. Škody mezi Škodovkou a autobusovým nádražím.

„Máme na něj územní rozhodnutí a do konce roku by mělo následovat stavební povolení,“ dodal Ondřej Vohradský.