Jenomže město se od ankety, v níž odpovídalo 114 lidí z Nepomuku a sousedního Dvorce na úroveň služeb v Nepomuku, distancuje. „Jde o studentskou práci, která nemá pro město přínos. Z dotazníku vyplývají věci, o nichž víme," uvedl starosta Nepomuku Václav Kovář.

A proč nepomucká radnice nenapravila nedostatky, o nichž podle starosty ví, a které trápí zdejší obyvatele? Kovář argumentuje tím, že lidé se domáhají služeb, které ve městě jsou nebo v Nepomuku už v minulosti byly. „Fitness centra tu byla v posledních deseti letech tři. Kvůli nezájmu veřejnosti se ovšem neuživila a zkrachovala. To samé platí o čajovně či cukrárně," vysvětlil starosta.

Podle Kováře některé služby město zajistit nemůže a soukromníci se do Nepomuka prý nepohrnou kvůli horší koupěschopnosti místních lidí. „Například lepší restaurace nebo pizzerie nezajistíme. Stejně tak obchodní řetězec typu Lidl, který by se v Nepomuku neuživil," vysvětlil.

Nákupní možnosti označili obyvatelé jako nejhorší službu ve městě. Nejvíce postrádají obchod s obuví a s domácími a kuchyňskými potřebami. Jako druhou nejhorší službu Nepomučtí vnímají úroveň zdravotnictví. Vadí jim nízká odbornost lékařů.
Pokud jde o nedostatečné spojení vlakového nádraží v sousedním Dvorci s Nepomukem, tak starosta tvrdí, že část spojů se nevyplatila. „Protože autobus vozil dva lidi," argumentoval Kovář.

Ten je přesvědčen, že za nedostatek služeb si mohou částečně i sami obyvatelé. „Nakupují v Plzni a místní obchodníci pak nemají tržby a zdražují nebo zkrachují. Většina lidí jezdí auty a autobusy jezdí prázdné a ruší se linky," tvrdil starosta. Skeptický je i k výstavbě bazénu, který by si dotazovaní přáli. „Město na něj nemá peníze a soukromý investor do toho nepůjde, protože by na tom nevydělal," doplnil Kovář.