Oproti stejnému období loňského roku se počet mrtvých na silnicích Plzeňska více než zdvojnásobil. Doslova vozovkou smrti se stala komunikace I/27 vedoucí z Plzně na Most, letos zde zemřelo šest lidí. Posledním byl německý motorkář. To nejdůležitější – zachránit lidské životy – tedy nový silniční zákon za rok své platnosti nedokázal.

Jak vyplývá z policejních statistik, počet nehod klesl. I to je však podle Václava Ircinga z dopravní nadace BESIP pro Plzeňský kraj sporné. „Počet bouraček se totiž prakticky nezměnil. Podle nového zákona mají řidiči povinnosti hlásit dopravní nehodu až při škodě dosahující 50 tisíc korun. Nehod je tedy stejně, jen se jich méně ohlásí. Fakt ale je, že mrtvých přibylo,“ vysvětlil Ircing. Řidiči si podle něho na bodový systém zvykli a opět jezdí jako před jeho zavedením. „Pomíjejí zásady bezpečného provozu a ani předpisy samotné jim často mnoho neříkají,“ dodal odborník. Nejčastější příčinou dopravních nehod zůstává jako každý rok nesprávný způsob jízdy, následovaný nepřiměřenou rychlostí a nedáním přednosti v jízdě. „Velkou měrou se na nehodách podílí i alkohol. Z 6135 nehod v západních Čechách bylo pod vlivem 268 řidičů,“ informovala mluvčí krajských policistů Jolana Číhová.

V Plzni je situace podobná, z celkového počtu nehod za první polovinu roku je polovina zapříčiněna nesprávným způsobem jízdy. Hrozivá čísla jsou však u obětí nehod. „Do června zahynulo na území města Plzně při dopravních nehodách sedm osob,“ uvedl policejní mluvčí Jaroslav Ibehej. To je stejný počet osob, jako za celý loňský rok.

NEHODOVOST:

Rok 2007 (leden–květen)
Plzeň–jih: 468 dop. nehod, 2 osoby usmrceny
Plzeň–sever: 437 dop. nehod, 7 osob usmrceno
Plzeň–město: 1640 dop. nehod, 7 osob usmrceno (Plzeň–město za leden – červen)
Rok 2006
Plzeň–jih: 500 dop. nehod, 1 osoba usmrcena
Plzeň–sever: 460 dop. nehod, 3 osoby usmrceny
Plzeň–město: 3733 dop. nehod, 7 osob usmrceno
 
Zdroj: PČR