„Rozhodl jsem se, že si letos pospíším. Vloni jsem nechal seřízení lyží až na první lednový týden, pár dní předtím, než jsme měli odjet na hory. Čekal jsem, že mi to udělají na počkání,“ říká Plzeňák Václav Pour. Jak dodává – byl zklamán. Všechny oslovené skiservisy byly objednávkami natolik zavaleny, že mu nedokázaly vyhovět, a tak Pour odjížděl na lyžovačku s tupými hranami a poškrábanou skluznicí. „Moc jsem si to neužil. Moje žena měla od Vánoc lyže úplně nové, a tak zatímco já byl teprve v půlce sjezdovky, ona už si dávala grog u vleku,“ vzpomíná na loňskou zimu Pour.
To, že lidé přicházejí do skiservisů už v těchto dnech, potvrzuje i pracovník jednoho z nich Karel Hlaváček. „Zájemci si hlavně nechávají napustit skluznici a nabrousit hrany, což jsou dvě věci, které bych před sezonou určitě doporučil nejen všem lyžařům, ale i vyznavačům snowboardingu,“ říká Hlaváček. Tupé hrany a poškrábaná skluznice prý mají kromě pomalejšího lyžování v důsledku podíl i na mnoha nepříjemných pádech, protože zejména na ledových plotnách se nenabroušená lyže stává prakticky neovladatelnou. Poměrně často se prý na servis obrací i ti, kdo si pořídili zvlášť lyže a zvlášť vázání. „Nové typy vázání už se někdy na lyže jen nasazují, ostatní navrtáváme a šroubujeme, případně měníme stará vázání za nová,“ dodává Hlaváček.
Ti, kdo mají v úmyslu vyrazit na hory v první čtvrtině zimní sezony, by prý rozhodně neměli otálet. „Připravit důkladně lyže na zimu trvá v průměru týden, určitě je proto dobré přijít co nejdřív, maximálně do poloviny listopadu,“ radí Hlaváček.