Radní rozhodli, že tříramennou křižovatku, jíž denně projede skoro 25 tisíc aut a za posledních pět let tu bylo 33 nehod (z toho 20 z důvodu nedání přednosti v jízdě), nechají zrekonstruovat.

Jde o místo u Stavebních strojů, kde řidiči jedoucí od pivovaru odbočí z Rokycanské třídy doleva. Pak musejí projet inkriminovanou křižovatkou bez semaforů, které byly před čtyřmi lety pro technickou nezpůsobilost demontovány, a pokračují buď Jateční ulicí k Boleváku, nebo Těšínskou do Doubravky.

Náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL) připustil, že křižovatka je na hranici kapacity a ve špičkách se tu tvoří fronty. Navíc přechody pro pěší jsou příliš dlouhé, takže nevyhovují normám. „Chceme tu zvýšit kapacitu a zároveň lépe vyřešit pohyb chodců a cyklistů," uvedl Náhlík.

Magistrát zvažoval, zda místo přestavět na kruhový objezd, nebo zda zachovat jeho současný tvar a kromě semaforů přidat dělicí ostrůvky, aby přechody pro chodce nebyly tak dlouhé.

Kruhový objezd ale neprošel. „Výpočet propustnosti potvrdil, že kruhová křižovatka by měla menší kapacitu. Navíc, když jede trolejbus od Doubravky, je na hlavní ulici, takže má přednost v jízdě. Na kruhovém objezdu by musel dávat přednost," vysvětlil dopravní specialista Správy veřejného statku Ondřej Vohradský. Právě plynulý průjezd městské dopravy, kdy trolejbus dostane na klasické světelné křižovatce přednostně zelenou, je tu důležitý. Odhad nákladů na rekonstrukci místa je kolem 13 milionů korun. Silnici by měl jako krajskou platit kraj, město zaplatí chodníky osvětlení a semafory.