I bez nich se na Karlovarské třídě poblíž Rondelu tvoří hlavně ráno nekonečné kolony a řidiči zažívají kolapsové stavy. Má být však ještě hůř. Magistrátní odbor dopravy totiž zakázal od 17. února vjezd nákladním automobilům na most v Jateční ulici, který je ve špatném technickém stavu. Ze severu Plzeňska se tedy všechny náklaďáky mířící do Plzně budou muset přesunout právě na Karlovarskou třídu. „Jiná náhradní trasa není,“ uvedl vedoucí odboru dopravy magistrátu Vlastimil Kroupa. Zákaz vjezdu nákladáků vydal jeho odbor kvůli zhoršujícímu se stavu mostu v Jateční ulici.

„To si snad dělají srandu! Léta vědí o tom, že most je ve špatném stavu, nic se neděje a najednou ho zavřou. Proč alespoň nepostavili vedle nějaký provizorní?“ ptá se naštvaně profesionální řidič ze Zruče. Zákaz vjezdu na most na Jateční mu prý nepředstavitelně zkomplikuje práci. „Přes Roudnou se také nesmí. Jet přes Lochotín znamená po ránu sunout se o desítky minut déle. Máme ale nasmlouvané svozy, kde musíme být v určený čas. Budeme muset předělávat celé plány jízd a vyrážet dříve,“ popsal šofér.

Podle ředitelky Správy a údržby silnic Kralovice Jany Kašparové se stav mostu radikálně zhoršil během letošní zimy. „Neplánovali jsme to, ale museli jsme ho pro náklaďáky úplně uzavřít. Řidiči si za to částečně mohou sami. Nedodržují totiž omezení hmotnosti, které na mostě bylo. Máme to i fotograficky zadokumentované,“ vyjádřila se Kašparová. Pro výstavbu provizorního mostu je potřeba projekt a všechna povolení, ta zatím nejsou vyřízená.

Most v Jateční ulici patří kraji. Podle krajského radního pro dopravu Miroslava Jaroše (ODS) se nyní zpracovává projet provizorního mostu z ocelových nosníků, který bude postaven těsně pod současným a má sloužit veškeré dopravě. „Uveden do provozu bude nejpozději v říjnu letošního roku,“ uvedl místostarosta Lochotína Jan Husák (ODS).

Teprve až jej začnou auta používat, bude historický most opraven. „Ředitelství silnic a dálnic dokončuje projekt nového železobetonového mostu, který bude součástí stavby silnice I/20. Stavba se plánuje na konec roku 2009 a až poté bude současný most předán městu Plzni pro pěší a cyklisty,“ dodal Jaroš.