Teď je vypulírovaný stejně jako jeho kolega železničář, se kterým léta střeží schody z vestibulu vstupní haly.
Oba totiž prošli krášlící kúrou, podobnou absolvovala část celé nádražní budovy, kterou nechaly České dráhy (ČD) opravit za 20 milionů Kč.
Jde o nejzásadnější opravu objektu od druhé světové války, kdy byla obnovena po vážném poškození bombardováním po spojeneckém náletu na Plzeň, kdy jí hrozila demolice.
Podle šéfa plzeňské oblasti ČD Vladimíra Kostelného ústí v Plzni šest hlavních tratí a denně se tu pohybuje dvacet až pětadvacet tisíc lidí.
Na kompletní opravu hlavního nádraží zatím dráhy nemají peníze, potřebovaly by asi 200 milionů korun. Takže se bude opravovat postupně, příští rok budou opraveny nevyužité prostory na zázemí pro zaměstnance a cestující.
Už hotová hala se opravovala asi rok, nejrozsáhlejší byla výměna dlažby, stěny mají nové omítky, štukatérské prvky a malbu. Dráhy také částečně obnovily fasády včetně historických oken a dveří.
Jen na lešení bylo spotřebováno 14 sad, pro představu – tento materiál by stačil na stavbu lešení pro pět osmipodlažních paneláků se dvěma vchody.