Kvůli stále probíhajícím dokončovacím pracím je zatím průchod do Železniční ulice možný jedním z vedlejších vchodů kolem budovy pošty. „Podle harmonogramu má být podchod kompletně hotový do konce června," uvedl Jakub Ptačinský ze Správy železniční a dopravní cesty, která je investorem stavby, a doplnil, že stejný termín platí i pro dokončení podchodu ze Šumavské ulice. Ten cestujícím slouží od poloviny loňského prosince, nyní zde stavbaři postupně zprovozňují eskalátory na jednotlivá nástupiště. Jezdí už i některé výtahy.

Souběžně s tím běží práce ve východní části železniční stanice, jež má projít kompletní rekonstrukcí. Až bude v březnu příštího roku vše hotové, budou zde moci vlaky zrychlit z dosavadních 20 km/h až na 80 km/h. „V současné době zde pokračují přípravné práce, jako jsou demolice, budování základů trakčního vedení či snášení některých stávajících kolejí. Ty budou pokračovat do konce července, kdy začnou nepřetržité výluky kolejí ve směru na České Budějovice, které potrvají do poloviny září tohoto roku," přiblížila Lucie Laňková ze společnosti Skanska, jež je zhotovitelem stavby.

Její součástí je vybudování i zcela nového podchodu, který propojí plánovaný autobusový terminál v Šumavské ulici s východní stranou vlakových nástupišť. Přestavěn bude i zavazadlový tunel. Modernizací projde také most přes ulici U Prazdroje.