V úseku Beroun – Plzeň je v provozu jedenáct jednotek a na spěšných vlacích z Plzně do Chebu a Karlových Varů další čtyři soupravy. Mimo dohled ETCS zatím zůstává jen stanice Plzeň-hlavní nádraží, která momentálně prochází rekonstrukcí.

„V lednu jsme provedli zaškolení prvních deseti strojvedoucích z provozního pracoviště v Plzni, kteří obsluhují elektrické jednotky RegioPanter na tratích do Berouna a Chebu. Během prvního měsíce roku vykonali jízdní výcvik a postupně skládají zkoušky, aby mohli samostatně vést vlaky pod dohledem ETCS. Na ně naváže školení dalších strojvedoucích v regionu. Po jednotkách řady 650.2 chceme zavést provoz pod dohledem ETCS také na elektrických lokomotivách řady 362 v čele rychlíků Berounka a Západních expresů do Mnichova,“ přiblížil provoz pod dohledem ETCS Tomáš Petříček, ředitel Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ.

„Bezpečnost cestujících a železničního provozu je naše priorita číslo jedna. Proto věnujeme velkou pozornost instalaci jednotného evropského zabezpečovacího systému ETCS a jeho uvádění do provozu. Rozšíření provozu pod dohledem ETCS na 3. koridoru pod Oblastním ředitelstvím osobní dopravy Západ představuje další významný milník v testování ETCS na dalších téměř 170 kilometrech českých tratí,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.