Plné ruce práce mají v těchto dnech stavaři, kteří rekonstruují železniční trať v úseku od hlavního nádraží v Plzni do Koterova. S pomocí vrtné soupravy pracují v blízkosti mostu přes trať v Božkově na zárodku silničního tunelu. Ten bude v budoucnu součástí východního okruhu Plzně.

„Silniční tunel vzniká ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic pro křížení železniční trati a budoucí silnice I/20. Právě na něm teď pracují vrtné soupravy u Sušické ulice v Božkově,“ vysvětluje Martin Kraus ze Správy železnic (SŽ). „Silniční tunel s dvěma tubusy bude zhruba 180 metrů dlouhý, přičemž každý z nich bude široký 11 metrů,“ dodává Kraus.

V rámci rekonstrukce železniční trati do Budějovic dojde dále ke zrušení železniční zastávky Plzeň-Koterov. Ta bude nahrazena novou zastávkou Plzeň-Slovany, která vznikne mezi silničními mosty do Lobez a Božkova. Podle Krause nabídne lepší návaznost na linky městské hromadné dopravy a regionální linky.

V Koterově se zrekonstruují dopravní koleje a provede příprava na budoucí dvoukolejné pokračování trati směrem na Starý Plzenec. „Součástí této stavby je také vybudování nové lávky pro pěší a cyklisty v místě železničního přechodu v Koterově. Lávka nahradí celý přejezd, čímž vznikne bezpečnější místo jak pro přecházení trati, tak pro přecházení čtyřproudové silnice I/20,“ uvádí dále Kraus.

Díky vybudování druhé koleje by se měla v budoucnu značně zrychlit doprava. „Stavba umožní zvýšení traťové rychlosti z dnešních 100 na 120 km/h,“ říká mluvčí SŽ Radka Pistoriusová s tím, že modernizace železniční trati si vyžádá výluku. „Už nyní je v úseku jednokolejný provoz, v pátek 2. července se železniční doprava zcela zastaví a začne výluka, která potrvá do 5. srpna. Náhradní autobusová doprava bude jezdit mezi plzeňským hlavním nádražím a Starým Plzencem,“ dodává Pistoriusová.

Modernizace trati do Koterova by měla být hotová na začátku roku 2023. Celá stavba vyjde na 2,2 miliardy Kč.