S transparenty s takovými nápisy přišli ve čtvrtek aktivisté proti stavbě obřího multifunkčního centra na jednání městských zastupitelů. Nejdříve s nimi mávali před radnicí, později se přesunuli do jednacího sálu, kde červnová schůze zastupitelstva probíhala.

Lidé, kteří nechtějí za žádnou cenu připustit, že prostor po Inwestu zaplní obří centrum s obchody a restauracemi, si chtěli pohlídat slib radních, že Amádeus nedostane městské pozemky, které ke stavbě potřebuje. A ten radní dodrželi, když stáhli pozemkovou transakci z programu.

Podle původních předpokladů měl Amádeus pozemky získat pod podmínkou, že stoprocentně dodrží regulační podmínky stanovené městem. To ale nesplnil, protože objekt budoucího Corsa dostatečně nerozčlenil.

„Stále je to jedna velká hmota," potvrdila ředitelka Útvaru koncepce rozvoje města Plzně Irena Vostracká. Ta připustila, že investor na změnách sice pracuje, ale jednoznačnou podmínku města zatím nesplnil. Architekti povolaní městem do pracovní skupiny, která to posuzuje, jsou ještě tvrdší. „Takový objekt na toto území nepatří," míní architekt Jan Soukup.

Jak by tedy měla konečná verze Corsa vypadat, aby ji město přijalo? Má se rozčlenit do více celků a oddělit od sebe hmotu, která dnes tvoří jednolitou ´krabici´ sahající od Teska k Wilsonovu mostu. Jenže lze tomu vůbec vyhovět, aniž by se objekt nekreslil znovu od naprostého začátku?

Vostracká tvrdí, že ano. „Ale nejde do toho direktivně zasahovat. Autor – architekt si musí umět s hmotou poradit," vysvětluje ředitelka důvod, proč město neřekne, jak si členění představuje.

Advokát Jan Petřík, který Amádeus zastupuje, ve čtvrtek uvedl, že zadání je víceméně jasné. „Dělení objektu nemá být pravidelné, a motiv vstupního skleněného válce se nemá pokud možno opakovat," vysvětluje ve zkratce Petřík některé z požadavků, na nichž bude investor pracovat.

Amádeus ale může s městskými pozemky sousedícími se staveništěm zatím počítat, protože je dostane na rok do pronájmu. Doporučila to právě pracovní skupina architektů. Pokud by totiž neměl pozemky k dispozici, je rozhodnut posunout celou stavbu Corsa o kus dál, kde už je na svém. A to architekti nedoporučují, protože by se výrazně rozšířil chodníkový prostor na Americké třídě.