S tím se původně nepočítalo, jenže situace se změnila. V depu, které staví dopravním podnikům ve svém areálu plzeňská Škodovka, bude moci podnik opravovat nejen plzeňské tramvaje, ale dokonce i ty z jiných dopravních podniků. „Představenstvo to v minulém týdnu na návrh Škodovky schválilo," potvrdil jeho šéf Václav Šlajs (ČSSD).

V praxi to může znamenat, že do budoucího depa dopravních podniků se budou svážet k opravám tramvaje z celé republiky. „Odhaduji, že to bude několik málo desítek vozů ročně, rozhodně nepředpokládám, že se u Škodovky budou štosovat trajlery s tramvajemi," uvedl náměstek primátora pro dopravu Miloslav Šimák (ČSSD).

Zastupitelé se na svém posledním jednání divili, že je dopravní náměstek o nové skutečnosti neinformoval.

„Několikrát jsme byli ubezpečeni, že budeme schvalovat změny, ale teď se rozšiřujeme o těžkou údržbu tramvají. Nic proti tomu nemám, ale v zásadní věci bych si představoval, že přijdete a řeknete to. Bojím se, co může v budoucnosti následovat," prohlásil Petr Suchý z TOP 09.

Připomíná, že od začátku se opozice ptala, zda se depo nestaví příliš velké. „Tušili jsme, že to tak dopadne," poznamenal Suchý. Na druhou stranu uznává, že zaměstnancům údržby, kteří přešli z PMDP pod Škodovku, to přinese víc práce. „To je dobře. Ale město by z toho mělo něco mít, Škodovka by mu za to měla platit určitý nájem, když v jeho depu se bude pracovat i pro někoho jiného," poznamenal Suchý.

Podle Šlajse jde o výhodu pro město, Škodovku i dopravní podnik. „Havárie plzeňských tramvají se budou opravovat o deset procent levněji," uvedl Šlajs.

Navíc Škodovka městu nabídla, že původně 29letý kontrakt podstatně zkrátí a město depo získá do svého majetku podstatně dříve. „Takže odpadá riziko, na které kritici projektu depa upozorňovali, a to, že pokud se během 29 let cokoliv se Škodovkou stane, město na to doplatí," uvedl Šlajs.

Depo pro PMDP

Ve svém areálu na Karlově ho staví plzeňská Škodovka. Kromě autobusů a trolejbusů se v něm bude provádět i těžká údržba tramvají. Kvůli tomu Škodovka investuje 15 milionů korun. Podle smlouvy má pak zajišťovat servis vozů plzeňské veřejné dopravy 29 let, jde o 12miliardový kontrakt.