Doprava se naopak zkomplikuje o něco výš směrem na Košutku v křižovatce Na Chmelnicích x Karlovarská a v jejím okolí. Právě v tomto úseku totiž bude oprava kolejiště pokračovat. „Tato třetí část prací začne 31. srpna. Kromě opravy kolejiště zahrnuje i úpravu obrubníků a ostrůvků. Dopravní omezení bude stejné jako doposud. V každém směru, do města i z města, ubude na Karlovarské třídě jeden jízdní pruh. Navíc nebude možné z ulice Na Chmelnicích odbočit doleva na Karlovarskou třídu a pokračovat směrem na Košutku. Řidiči budou muset použít objízdnou trasu,“ vysvětlil Luděk Kejzlar z magistrátního odboru investic. Dodal, že po dobu rekonstrukce zmíněného třetího úseku bude mimo provoz tramvajová zastávka Lékařská fakulta. Tramvaj bude stavět na zastávce Boženy Němcové a na zastávce Pod Záhorskem. Jinak ale nebude provoz linky číslo 4 nijak omezený. I dál se budou vozy v místě opravy střídat na jednokolejce.

Dopravní omezení na Karlovarské třídě už přinesla řidičům spoustu nepříjemností. Jedním z nich je Josef Šamánek, který kvůli rekonstrukci dostal od strážníků pokutu 500 korun.

Kudy z Vinic na Košutku?

Od 31. srpna nebude možné odbočit z ulice Na Chmelnicích doleva a pokračovat na Košutku. Řidiči musí využít objízdnou trasu. Z ulice Na Chmelnicích musí odbočit doprava a pak doleva na Lidickou třídu. U Gery pak musí řidiči odbočit vlevo do Aleje Svobody a na jejím konci pak odbočit vpravo na Karlovarskou třídu.

„V době, kdy byl z Karlovarské třídy zrušen odbočovací pruh do Bolevecké ulice, jsem se do lokality Pod Záhorskem dostal tak, že jsem projel čerpací stanicí Shell, přestože je před ní značka ´Průjezd zakázán.´ Neměl jsem jinou možnost odbočit. Přesto mě hned zastavili strážníci a dali mi 500 korun pokuty, což považuji za šikanu. A protože byla celá situace podle mne absurdní, odmítám peníze zaplatit a podal jsem proti pokutě dovolání,“ říká Šamánek. A poukazuje na další nedostatek. „Nechápu, proč se ještě stále nesmí odbočit z Bolevecké ulice doleva na Karlovarskou třídu a jet směrem do města. Je tam stále ještě zákazová značka, přestože přejezd přes tramvajový pás je už od soboty doasfaltovaný,“ upozorňuje Šamánek.

Odbočení ale zatím nechtějí povolit policisté. Podle Kejzlara se totiž obávají, že by auta odbočující doleva ještě více brzdila už tak pomalý provoz na Karlovarské třídě. Zákazová značka zřejmě zmizí 1. září.

Rozsáhlá rekonstrukce tramvajové trati, která spojuje s centrem města nejlidnatější plzeňské předměstí, pokračuje podle plánu a má skončit v říjnu. Městskou kasu vyjde na 210 milionů korun.