Zrušená tramvajová zastávka za Rondelem a údajně pomalý postup stavebních prací trápí lidi z oblasti Pod Záhorskem. Stěžují si, že na tramvaj musí chodit od benzinové pumpy u rondelu až k lékařské fakultě nebo do sadů Pětatřicátníků. „Je to šílené. Chodím se dvěma dětmi, které se potřebují dostat včas do školky a do školy. Nechceme–li čekat na jednokolejku u lékařské fakulty, musíme dojít až do sadů Pětatřicátníků,“ stěžuje si maminka, která bydlí přímo v ulici Pod Záhorskem.

Stížnost už dorazila na radnici. Technický náměstek primátora Petr Rund (ODS) ale tvrdí, že dočasné zrušení tramvajové zastávky je kvůli rekonstrukci kolejiště na Severní Předměstí nutné. „Lidé to prostě musí vydržet. Prověřovali jsme všechny možnosti náhradních řešení, ale nejde to,“ prohlásil Rund s tím, že vzdálenost mezi zastávkami v sadech Pětatřicátníků a u lékařské fakulty je v normě. Slíbil, že po nejnutnějších stavebních zásazích bude zastávka Pod Záhorskem obnovena v obou směrech do 7. července.

Oprava kolejiště na Severní Předměstí komplikuje život tisícům Plzeňanů. Za kruhovým objezdem se denně tvoří na Lochotín kolony aut, protože tu ubyl jízdní pruh. Omezení stěžuje i práci záchranářů. Řidiči sanitek místo kvůli hrozícímu zdržení rovnou objíždějí přes Roudnou.

Od začátku června však bude situace ještě horší, protože se uzavře jízdní pás pro automobily i ve směru do centra města. „Uzavírka je zatím naplánována od 1. června, ale přesné datum potvrdíme až v příštím týdnu,“ prohlásil Luděk Kejzlar z magistrátního odboru investic.

S rekonstrukcí kolejiště v úseku od rondelu po lékařskou fakultu začalo město 28. dubna. Pracuje na ní sdružení firem Metrostav a Berger Bohemia a bude stát zhruba 210 milionů korun. Do konce června se budou tramvaje linek č. 4 a 1 střídat na jednokolejné tati, od 3. do 7. července bude tramvajový provoz na Severní Předměstí zastaven úplně a lidé budou muset používat náhradní autobusy.

Objevují se už i stížnosti, že firmy pracují na staveništi laxně a brzo končí, takže stavba zeje v podvečer a o víkendech prázdnotou. Kejzlar to však vyvrací. „Pracuje se i o víkendech, ale každá stavba má svůj technologický postup. Na každou výměnu koleje je vyhrazen měsíc, kdy se musí vytrhat původní těleso, připravit podkladní vrstvy, panely a nová kolej. Více už práce urychlit nejdou,“ prohlásil Kejzlar.