Letiště by sloužilo turistům, podnikatelům, ale také plzeňským sportovcům, kteří se účastní mezinárodních utkání. Líně jsou nyní veřejnosti otevřené jen pro lety vnitrostátní a letadla s kapacitou do 20 lidí.

Česká firma PlaneStation Pilsen, která má letiště pronajaté od Ministerstva obrany teď jedná s Českými Aeroliniemi (ČSA) a Českým úřadem pro civilní letectví. „Pro charterové lety cestovních kanceláří nemáme zatím detekční vybavení. Pokud vše půjde hladce, mohli bychom ho nainstalovat během příštího roku. Do té doby se chceme zaměřit na uzavřené skupiny, jako jsou sportovci,“ uvedl ředitel letiště Lubomír Hrudička.

Lubomír Hrudička, ředitel letiště Plzeň - Líně

Provozovatel má zpracovanou certifikaci letiště, která umožňuje vzlétat i přistávat letadlům typu ATR 72, které přepraví až 70 cestujících. Stávající 1,45 kilometru dlouhá přistávací dráha by podle Hrudičky vyhovovala. PlaneStation ji přesto chce rozšířit na dva kilometry a jedná o tom s městem Plzní, jemuž patří okolní pozemky.

Momentálně si letiště nechává vypracovat analýzu o tom, jaké požadavky musí pro ČSA splnit. „Dokud letiště nesplní naše podmínky pro provoz, není se o čem bavit,“ sdělil mluvčí ČSA Daniel Šabík.

Ve hře je i využití letiště pro přepravu nákladu z firem jako tzv. TransPark. „Jsme napojeni na dálnici a dokonce sem i vede železnice. To nás činí atraktivním pro firmy v regionu,“ řekl Hrudička.