Trolejbusová linka (zelená linka na mapě) se už staví a propojí město mezi Jižním nádražím a okružní křižovatkou Domažlická x Folmavská u Makra. Její druhá větev povede ulicí U Nové Hospody s konečnou v Teslově ulici. Začít fungovat má už letos zhruba v polovině roku a stát bude asi 150 milionů korun.

Podle dopravně–provozního ředitele Plzeňských městských dopravních podniků Václava Zikmunda zatím není rozhodnuto, zda bude pro tuto trasu vytvořena zcela nová trolejbusová linka, nebo sem podnik prodlouží některou už nyní fungující. „Právě se o tom začíná jednat. Od 1. července zavedeme ve městě taktovou dopravu od pondělka do neděle a bude třeba vše sladit tak, aby provoz byl co nejoptimálnější,“ prohlásil Zikmud. Doprava jezdící v taktu znamená, že každý spoj bude vyjíždět na trasu vždy ve stejných časových intervalech a linky na sebe budou navazovat.

Pro prodloužení tramvajové trati (červená linka) na Borská pole Kaplířovou ulicí město zatím vykupuje pozemky. „Vše je vyprojektováno, musíme ale ještě získat do majetku části některých pozemků,“ připustil technický náměstek primátora Petr Rund (ODS). O akci za přibližně 450 milionů korun, na niž by měla přispět EU asi 180 miliony korun (na zbylých 270 milionů korun si město hodlá vzít úvěr), se však stále diskutuje.

#nahled|https://g.denik.cz/46/aa/prodlouzeni_tramvajove_trati_borska_pole_100119_denik-galerie.jpg|https://g.denik.cz/46/aa/prodlouzeni_tramvajove_trati_borska_pole_100119.jpg|Zelená linka ukazuje budoucí trolejbusovou trať od jižního nádraží k Makru, červená prodloužení tramvaje č. 4 z konečné na Borech Kaplířovou ulicí#

Objevují se například dohady, zda dražší tramvajovou cestu raději nenahradit rovněž trolejbusovou. Podle Runda je však do této lokality tramvaj vhodnější, a co se týká komfortu cestujících, kapacity a rychlosti, trolejbus ji nemá šanci nahradit. „Trasa povede k univerzitě, která se chce rozrůstat, navíc odsud pak můžeme nasadit jen nízkokapacitní autobusy do blízkých čtvrtí jako je Valcha nebo Lhota, které rovněž rostou,“ podotkl Rund. Přestože je stavba tramvajové trati už schválená zastupitelstvem, náměstek jim předloží znovu spočtené investiční i provozní náklady pro obě varianty.

Pro tramvaj je i ředitel Zikmund. „Proti trolejbusu je daleko rychlejší a bezpečnější,“ uvedl Zikmund.

Podle Runda je teď třeba dokončit výkupy pozemků a ve druhé polovině roku vysoutěžit zhotovitele stavby. Akce by měla být hotova na přelomu let 2012 – 2013.