Letošní statistika pro Plzeňský kraj proto vypadá podstatně hůře než ta loňská. „Za leden a únor 2015 evidujeme čtyři střety osoby s vlakem, všechny smrtelné, loni to byl jediný případ," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. K nehodám nejčastěji dochází v místech, kde by se veřejnost neměla vůbec pohybovat. „Jen zřídka dojde ke střetu na nástupišti nebo nádraží," dodal Drápal.

To potvrzují i letošní případy. V těsné blízkosti nádraží se totiž pohyboval pouze 26letý muž, kterého srazil rychlík právě nedaleko peronu na Jižním Předměstí v Plzni. Ostatní případy se vždy staly dále od nástupišť.

Při úmrtí pod koly vlaku se většinou jedná o sebevraždy, ze jmenovaných případů ale policie zatím uzavřela pouze jeden. „V případě ženy, kterou srazil vlak koncem února na Doubravce, se skutečně jednalo o sebevraždu," potvrdila mluvčí policie Hana Kroftová.

„Tento způsob sebevraždy volí častěji ženy, což je vidět i na těchto případech. Ženy také častěji volí dokonalou sebevraždu, kterou skok pod vlak je," vysvětlil psycholog Karel Bröckl s tím, že se jedná o častější způsob sebevraždy než například oběšením nebo zastřelením. Proč ale bylo tolik případů zrovna v únoru? „Kromě konce roku, kdy sebevražd bývá více, nelze říci, že některý měsíc převládá v počtu nad ostatními. Motivů k sebevraždě je mnoho a samotné činy nelze vztahovat k ročnímu období," dodal Bröckl.