„Pokusíme se zdolat nejsevernější bod evropské pevniny, mys Nordkinn, na motocyklech československé výroby JAWA 250 starých více než 40 let. Tyto motocykly jsme si vybrali pro jejich jednoduchost a lety prověřenou spolehlivost," představil plány expedice její účastník Pavel Boháč z Plzně. Společně s Tomášem Kučerou a Miroslavem Vomáčkou ve čtvrtek v dopoledních hodinách vyrazili směr Norsko.

Předpokládaná délka trasy je zhruba 10 tisíc kilometrů a vede přes Polsko, Litvu, Lotyšsko, Rusko, Finsko, Švédsko , Norsko či Německo. Během dlouhé cesty očekávají motorkáři i drobné zádrhele. „Nejhorší pro nás bude vlhkost a déšť, tomu se na severu nevyhneme. Na tyto podmínky jsme však připraveni, takže počítáme i s jízdou v dešti," shrnul úskalí cesty Boháč a dodal: „Další věcí, se kterou musím počítat, je poruchovost motocyklů. Museli jsme u nich kvůli stáří renovovat motory, aby byly schopny ujet cestu bez poruchy. Ale je nám jasné, že technickým potížím se nevyhneme, takže jsme připraveni snad na cokoliv, co by mohlo naše stroje během cesty potkat."

Cílem cesty však není jen zdolat mys Nordkinn a projet část Evropy, ale také natočit záběry pro chystaný dokument o expedici. „Po celou dobu budeme pořizovat foto i videozáznam zajímavých míst, na která během jízdy narazíme. Po návratu materiál zpracujeme a budeme jej chtít prezentovat na školách či cestovatelských festivalech v České republice," nastínil budoucí využití materiálu Boháč.

Kromě prezentace cesty chtějí motorkáři také šířit osvětu mezi mladými lidmi: „Cílem je ukázat mladší generaci, že volný čas lze trávit jinak, než v parku s cigaretou v ruce. Rádi bychom ukázali, že motocykl nemusí být chápán jako vražedná zbraň, ale jako prostředek pro využití volného času," dodává k jednomu z cílů výpravy Bláha.