Některé jsou popraskané, některé příliš úzké, mají malou nosnost. Mosty na Plzeňsku. Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚS) chce mít letos hotové projekty na rekonstrukce a opravy těch, které jsou v nejhorším stavu.

Jedním je například Dolanský most, jenž mají silničáři v hledáčku dlouho. „Most je ve špatném stavu, jde o třídu pět ze sedmi," uvedl generální ředitel SÚS Pavel Panuška.

Stavy mostů
1 – bezvadný stav
2 – velmi dobrý stav
3 – dobrý stav
4 – uspokojivý stav
5 – špatný stav
6 – velmi špatný stav
7 – havarijní stav

Dolanský most se klene přes Berounku a silnice II/180, na níž leží, je důležitý okruh kolem Plzně. Řidiči na jeho stav často nadávají. „Všechny ty praskliny a odrolený beton, to není pěkné. Horší ale je, když se tu potkají dva náklaďáky proti sobě. A k tomu v létě přes most ještě chodí turisté a vodáci," říká Tomáš Holenda.

Podle šéfa silničářů tyto problémy rekonstrukce vyřeší. Ale bude drahá. „Předpokládané náklady jsou 60 milionů korun a budeme o ně usilovat z evropského programu IROP. Předpoklad zahájení prací je někdy v letech 2018 až 2020," uvedl Panuška.

To rekonstrukce mostu v Rabštejně nad Střelou, již silničáři rovněž chystají, vyjde na třetinu. I tento most je ve špatném stavu – opět třída pět. Péči ovšem potřebuje také jako vzácná památka. „Jedná se o gotický kamenný most z roku 1335, po píseckém mostu druhý nejstarší dochovaný kamenný most v České republice," uvedl ředitel SÚS.

V případě Rabštejna se však na peníze z IROP čekat nebude. „O náklady by se měl podělit Plzeňský kraj a Státní fond dopravní infrastruktury," dodal Pavel Panuška s tím, že s pracemi se počítá v roce 2017 či 2018.

Kromě těchto staveb se silničáři v budoucnu chtějí zaměřit třeba na mosty mezi Šťáhlavicemi a Kornaticemi, u Maňovic, v plzeňské Chrástecké ulici nebo v Malesicích.