„Most byl dlouhou dobu používán jako objížďka střední části dálničního obchvatu Plzně. Než byl dokončen tunel Valíkem jezdily po něm tisícovky vozidel denně včetně těžkých kamionů. Most tím hodně utrpěl,“ uvedl Robert Vraštil, šéf regionální divize společnosti SMP CZ, která most staví. Podle Vraštila diagnostika ukázala, že rekonstrukce starého mostu by byla stejně nákladná jako jeho zboření a stavba nového.

S bouráním se začalo těsně po získání stavebního povolení na konci června. V současné době jsou už stržené nosníky a bourají se pilíře. „Ty dosud byly tři, ale nově budou jen dva, takže most bude třípolový. Délka mostu zůstane 120 metrů a bude monolitický přepjatý,“ dodal Vraštil s tím, že most bude hotov v srpnu příštího roku.

Investorem stavby jsou Plzeňský kraj, kterému silnice patří, a Ředitelství silnic a dálnic, které financovalo stavbu dálničního obchvatu. „Objízdné trasy jsou vedené po místních komunikacích přes Útušice a Radobyčice. Větší auta by měla jezdit spíš přes Plzeň nebo po dálnici,“ uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Vozy objíždějící přestavovaný most přes dálnici musí mít dálniční známku a platit mýtné stejně jako jiné vozy.