„Chtěli bychom těmito provozovnami oslovit všechny, kteří rádi zajdou s kamarády na pivo a zároveň vyžadují moderní typ hospody s výbornou českou gastronomií v moderním pojetí,“ uvedl senior brand manager společnosti Plzeňský Prazdroj Martin Rosička.

Během letošního roku plánuje pivovar postupně otevřít další pivnice pod stejnou značkou. „Nacházet se budou v centrech velkých českých měst. Fungovat budou na principu standardní formy obchodní spolupráce, nejedná se o franšízu. Typově budou lokality umístění provozoven podobné,“ dodává brand PR manažer Plzeňského Prazdroje Vladimír Jurina.

První gambrinusovou pivnici je teď možné navštívit v plzeňské Bezručově ulici na místě, kde se ještě před nedávnem nacházela Moravská vinárna. Dům pochází z konce šestnáctého století a současnou barokně klasicistní podobu získal v osmnáctém století. Na začátku minulého století tu vznikla Morávkova plzeňská pivnice. Její provoz trval minimálně do roku 1935. Na tuto tradici poukazuje i dodatek pod nápisem Sedmý nebe na štítu. Píše se tam totiž U Morávků. Na čepu bude Gambrinus Světlý, Gambrinus Excelent, Gambrinus Premium, Prazdroj a černý Kozel.

V interiéru hospody se prolínají tradiční a současné prvky. „Některé z nich odkazují na klasickou českou hospodu a poskytují tak zdejšímu prostředí nadčasovost. Provedení a celkový výraz je ale moderní, využívající současné materiály a technologie,“ dodává Jurina.

V Plzni je možné už několik let navštívit restauraci Potrefená husa, která je konceptem pivovaru Staropramen. Nachází se tu také Bernard–in, kde jsou k dispozici piva značky Bernard. Své restaurace v západočeské metropoli mají i místní minipivovary, které jsou tu čtyři – Pivovarský dvůr Purkmistr, Pivovar Groll, U Rytíře Lochoty a nejnověji minipivovar U Sládka.