Do tendru se přitom kromě Českých drah přihlásil například železniční dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency, který usiluje o možnost provozovat železnici v Plzeňském, Ústeckém a Jihomoravském kraji. V porovnání s ČD údajně nabízí nejen nižší ceny, ale i moderní vozidla splňující všechny evropské bezpečnostní normy. „Kraj má právo výběrové řízení bez udání důvodů zrušit, což také udělal, a dokonce nás o tomto kroku oficiální cestou neinformoval, ale současně se jistému tendru nevyhne,“ uvádí majitel Student Agency Radim Jančura a pokračuje: „Přizpůsobili jsme naši nabídku a poslali jsme ji znovu. Kraj nyní jednoho dopravce vybrat musí a zároveň je povinen odůvodnit své rozhodnutí. Nemělo by se tedy stát, že by Krajský úřad podepsal smlouvu s ČD, pokud by nenabídlyL výhodnější podmínky.“

S tím však nesouhlasí krajský náměstek pro dopravu Jaroslav Bauer. „Rozhodnutí zrušit tendr je v souladu s usnesením vlády a memorandem mezi kraji a ministerstvy financí a dopravy, v podstatě jde o sjednocení postupu při uzavírání dohod s Českými drahami. Z toho vyplývá, že v současné době žádné nové smlouvy uzavírat nebudeme, půjde jen o dodatek k té stávající,“ vysvětluje Bauer s tím, že spolupráce s Českými drahami bude sice prodloužena o deset let, ale možnost změnit dopravce na jednotlivých tratích tu je.

„Připravujeme analýzu železniční dopravy v Plzeňském kraji a během dvou tří let budou vyhlášena výběrová řízení na jednotlivé tratě. Ve smlouvě s ČD je zakotveno, že se dopravce může změnit. Bude záležet na konkrétních nabídkách,“ dodává náměstek pro dopravu.