Po návratu z letní brigády ve Španělsku se dívka podívala na srpnový účet a zjistila, že má zaplatit více než pět tisíc korun. „Vůbec to nechápu,“ říká studentka, která se prý během celého pobytu snažila, aby provolala co nejméně, tak většinou svého přítele jen prozváněla. Někdy i třikrát denně, aby ho ujistila, že je v pořádku.
Za každé prozvonění jí ale T–Mobile naúčtoval cenu jako za minutu standardního hovoru, takže 29 korun.
T–Mobile argumentuje tím, že přítel, kterému studentka volala, měl aktivní hlasovou schránku, kam při prozvánění hovory vždy spadly. „To není možné. Schránku jsem si zrušil již před řadou let a od té doby se mi do ní nikdo nedovolal,“ oponuje přítel Zdeněk Lomička. Požádal proto T–Mobile, aby mu zaslal výpisy nepřijatých hovorů do hlasové schránky a SMS. Ovšem neuspěl.
„Evidujeme pouze uskutečněné hovory, jejichž seznam zákazníkům poskytujeme,“ vysvětlila mluvčí firmy T–Mobile Jitka Pacolová. Podle ní bylo vyúčtování roamingu oprávněné. „Slečna Kubíková nám v telefonátech, které jsme si zpětně přehráli, potvrdila, že její přítel měl aktivní hlasovou schránku,“ uvedla mluvčí. Lomička nad tím kroutí hlavou. „Používat v době počítačových technologií jako důkaz přímou řeč, navíc člověka, který není majitelem telefonu, namísto technických dat, to je divné,“ myslí si. Vzpomněl si na první problém s naúčtovanou částkou z loňského roku, kdy byla Zuzana na stáži ve Francii. „Tam ovšem chybu T–Mobile objevila hned po jednom prozvonění, když se jí objevila informace o spojení hovoru. Po internetu mi pak napsala, že jsem jí to zvedl. Jelikož jsem věděl, že to není pravda, zavolal jsem hned na T–Mobile. Stalo se to ještě několikrát. T–Mobile tyto hovory neúčtoval. Nechce se mi věřit, že by tato částka byla prominuta jen jako přátelský ústupek,“ míní Lomička.
Pacolová poznamenala, že se tehdy snažili vyjít zákazníkovi vstříc a kompenzovali mu hovory částkou 350 korun. Lomička narazil v celém případu ještě na další sporný moment. „Je to záznam z 24. srpna v 11:51 hodin, kdy operátor přítelkyni účtoval 17 sekund hovoru s mým číslem. To je vyloučené, neboť tou dobou jsem byl v Bruselu, což lze dohledat ze záznamů letecké společnosti Brussel Air, a v rámci roamingu mám vypnuté příchozí hovory,“ vysvětlil.
Mladý pár už neví, jaké další argumenty by měl předložit a proto se rozhodl smlouvu s T–Mobilem zrušit a podat stížnost na Český telekomunikační úřad.