Dvanáctikilometrový úsek železnice mezi Mladoticemi a Kralovicemi je po 21 letech od posledního vlaku zarostlý či rozkradený. Obec spolu s podporovateli se ovšem stále snaží o jeho obnovu.

Kdyby se vlaky vrátily, propojila by železnice, končící až v Rakovníku, Plzeňský a Středočeský kraj.

Správa železniční dopravní cesty by prý letos ráda udělala první kroky k odstranění trati. Obec má ale stále naději a na vše upozornila v sobotu akcí Plnou parou do Mladotic. Nádraží oživila historická lokomotiva i bohatý zábavní program, navštívily ho stovky lidí.

Podporovatel obnovy Václav Kopta z Kralovic říká, že trať je velmi důležitá. „Má propojovat Rakovník a Plzeň, mezi těmito městy dnes není adekvátní spojení. Kdybychom my z Kralovic chtěli jet do Plzně vlakem, museli bychom na Rakovník, potom na Beroun a z Berouna do Plzně. To by bylo asi 150 kilometrů, ale přes Mladotice asi jen 45,“ řekl Václav Kopta.
Obec v současné době jedná s Plzeňským krajem. Podle starosty Zdeňka Slacha se jednání neustále posouvají vpřed.. „Kraj by teď měl projednat budoucí dopravní obslužnost tohoto úseku. To by byl začátek obnovy – kdyby dopravu objednal, musela by Správa železniční dopravní cesty zařídit, aby se po ní dalo jezdit. V plánu je pět párů vlaků z Rakovníka do Mladotice, kde by lidé přestupovali na vlaky na Plzeň,“ vysvětlil.

Přínosy zprovoznění by měl poznat celý region. „Od společnosti GW Train už máme příslib, že ve chvíli, kdy se obnoví provoz na celé trati Mladotice – Rakovník, bude tady zase zastávka rychlíků. Dalším přínosem by byla možnost výběru zaměstnání pro celou tuto oblast. Teď jsme spádově hnáni na Plzeň, ale na Rakovnicko, kde je velké množství pracovních příležitostí, to tak jednoduché není,“ dodal starosta s tím, že naději vkládá také do nedalekého Muzea a galerie severního Plzeňska v Mariánské Týnici, které je od letošního roku Národní kulturní památkou. „Jedna zastávka by byla také u Mariánské Týnice. Muzeum patří k našim podporovatelům, obnova trati by prospěla i turistickému ruchu,“ podotkl Zdeněk Slach.