V konečné fázi má ale plakátovacích ploch ve středu města přibýt. Z původních 20 se má jejich počet zvednout na 50. Nově vytvořená místa mají respektovat historický ráz města, obvod dokonce přislíbil, že konečný vzhled bude řešit s odborem památkové péče.

„Opravdu začínáme s celkovou rekonstrukcí plakátovacích ploch, do konce roku bychom měli nainstalovat válce na atraktivních místech v centru města,“ hlásí starosta Jiří Strobach. Obnovou ploch je pověřená soukromá firma, která má na akci přiděleno 1,3 milionu korun.

Firmy tak budou moci poutat svojí reklamou ve Smetanových sadech, v sadech Pětatřicátníků, v Sirkově ulici poblíž lékárny nebo v Prokopově ulici u Komorního divadla. Nově nabízené plochy by měly částečně také vyřešit problémy s černým výlepem. „Zvýšení počtu atraktivních ploch by mělo situaci podstatně zlepšit. Cena za plakátovací plochu už není v současné době tak podstatná. Pro inzerenta je důležitější, aby se jejich plakát dostal na místo, kde je opravdu hodně lidí,“ tvrdí šéf firmy, která zajišťuje provoz plakátovacích ploch a likvidaci nelegálního výlepu právě v centrální části města, Jaroslav Rengl.

„Já nevím. Mně se zdá, že když jdu po Americké třídě, je každý sloup obsypaný plakáty. Prostě tak jako dřív. A že by nabídka nových ploch mohla situaci změnit, to se mi nechce věřit,“ nevěřícně kroutí hlavou Plzeňan Petr Sedláček.

„Dokud není dostatečná kapacita, je to dost složité. Jsme ale na začátku spolupráce s obvodem, začali jsme teprve v září. Už nyní je situace lepší třeba na náměstí Republiky. Jde to prostě postupně,“ oponuje Jaroslav Rengl ze stejnojmenné firmy.