Uvěřil slibům a doufal, že si díky svému vozu přijde na pět tisíc měsíčně. Místo toho teď muž dluží téměř čtyřnásobek. „Do bezplatné právní poradny za mnou přišel s tím, že měl finanční problémy a chtěl si vydělat reklamou na svém autě,“ řekl advokát František Koranda. Uzavřel proto smlouvu s firmou z Benešovska, která nabídla, že mu reklamu zprostředkuje. Musel však zaplatit tisícikorunový poplatek za registraci. „Ve smlouvě si však nevšiml poznámky, ve které stálo, že pokud smlouvu nevypoví dva měsíce před jejím vypršením, automaticky se prodlužuje na další rok a on musí znovu zaplatit,“ vysvětluje advokát.

Po celý rok se Plzeňanovi ale nikdo neozval, reklamu mu nenabídl. Dva měsíce po automatickém obnovení smlouvy mu přišla výzva k zaplacení poplatku za registraci na další rok. Tu však ignoroval. Pak už ale dorazil platební rozkaz od soudu, částka se kvůli poplatkům vyšplhala ke dvaceti tisícům korun. „Mohl jsem mu poradit jediné, ihned zaplatit. Z téhle šlamastiky nebylo jiného východiska,“ dodal Koranda.

Všechny firmy jsou totiž pouze zprostředkovatelé, nejsou tedy povinny reklamu zajistit. Řidiči tak musí dávat velký pozor při výběru. Platí, že je lépe zvolit firmu, která má v kontaktech adresu i telefon než pouze e–mail. „Lidé by si hlavně měli dobře přečíst smlouvu. Nejlepší je, když vám ji půjčí domů na prostudování. Tak se hned pozná, kdo je seriózní,“ radí právník.

Pokud člověk základní podmínky obezřetnosti dodrží, může mu reklama na autě opravdu vydělávat. To potvrzuje i vysokoškolačka Michaela. „Nejdřív jsem měla na internetu vytvořenou registraci zadarmo. Nikdo se mi neozval. Potom jsem si udělala registraci premium a po čtyřech měsících jsem se dočkala. Teď mám reklamu na zadním skle auta za pět set korun měsíčně a jsem maximálně spokojená,“ tvrdí.