Na tuto modelovou železnici se jezdí dívat turisté až z daleka. A mohou se těšit na rozšíření. Navrátil totiž připravuje k druhému největšímu modelu tohoto druhu v republice další nástavbu. Modelově věrné nepomucké nádraží z doby Rakouska–Uherska. A už je hotová i polovina druhého kolejiště, které Navrátil chystá.

I kdyby kolejí nepřibylo, na miniželeznici, kterou Navrátil staví se svým adoptovaným synem v měřítku 1:120, se stále objevuje něco nového. „Poslední novinkou je montážní prohlížecí vůz, který býval v Nepomuku, Posázavský pacifik a rychlovlak IC,“ prozradil Navrátil. Na jaře by na trať měl vyjet motorák Regionova, který nahrazuje Sušickou střelu.

K modelům mašinek tíhl už od malička. Kolejiště začal stavět před 11 lety, když zůstal po úrazu v invalidním důchodu. V trati, po které modýlky mašinek jezdí, je zabudováno 1894 metrů kabelů. Neslouží ale jen k pohonu přesných kopií snad všech vláčků, které v Čechách jezdí. Jsou tu například i ke spouštění závor či osvětlení. To je nejlépe vidět v zimě, kdy se tu po čtvrté hodině dělají prohlídky nočního provozu. Osvětlené jsou domy, nádraží, vlakové soupravy…

V měřítku 1:87 vyrábí Navrátil další kolejiště. Na něm bude německý finanční úřad, který po zapojení začne hořet. „Má tam generátor kouře a budou se k němu sjíždět hasičská auta. Hotová už je například i pila s fungujícím katrem. Jezdit tady bude i petřínská kolejová lanovka, nad ní se vzpíná věž z Pradědu i s otáčející se restaurací a miniaturními hosty. Navrátil si neodpustil ani takové detaily jako talíře, cestující se sádrou na noze nebo čapí hnízdo či pověšené prádlo na pavlači. Největším šokem je ale pole s obilím. Na ploše 10x10 cm je 4000 klásků, které musí natřít a ručně je tam napíchat.

V Navrátilově muzeu je ale i spousta historických relikvií z dráhy. Od telegrafů přes uniformy až po jízdenky či lampy.