Stavem kolejišť a nutnými investicemi se musela koncem minulého týdne zabývat mimořádně městská rada. V první etapě bude radnice muset investovat ještě do roku 2015 více jak tři čtvrtě miliardy korun, v dalších pěti letech dalších 350 milionů korun.

Ještě letos se má začít s rekonstrukcí tramvajové trati na Klatovské třídě, konkrétně přejezd v křižovatkách s Husovou a Tylovou ulicí s předpokládanými náklady kolem devíti milionů korun. Druhou akcí je přejezd kolejiště v Sirkové ulici v křížení s Americkou třídou, kde jsou náklady odhadnuté zhruba na stejnou sumu. „Na opravu následného úseku trati v Mikulášské třídě a na Mikulášském náměstí bude potřeba zhruba 22 milionů korun,“ vysvětlil Šimák.

Ke zhoršení stavu ve větší míře dochází u tratí postavených technologií BKV panelů. Touto metodou, při které byly použity velkoplošné prefabrikované panely s blokovými kolejnicemi, se opravoval především v 90. letech minulého století a teď se propadají, posunují v obloucích, konstrukce se vylamuje a do tratí zatéká voda.

Podle ekonomického náměstka primátora Martina Zrzaveckého (ČSSD) nemá město volné finanční zdroje a bude se muset škrtat v investicích. „Například při opravách některých místních silnic,“ podotkl Zrzavecký.