„Zvýšení návštěvnosti je dle mého názoru důsledkem zvýšené publicity v zahraničí, zejména v Německu. Nyní děláme řadu novinářských cest, ať jednotlivců nebo skupin, už jich byly minimálně tři desítky," řekla Kristina Štěpánová z Plzeň-TURISMUS. Tato organizace se pro město stará o marketing cestovního ruchu a informační služby. Svou roli v návštěvnosti podle ní hraje i to, že se Plzeň dostala mezi desítku nejlepších evropských destinací pro letošek vybraných turistickým průvodcem Lonely Planet, i toto bylo ve vazbě na EHMK.

Podle ředitele Plzeň 2015 Jiřího Suchánka je rozpočet projektu stabilizovaný, dělá 430 milionů korun, přičemž pro rok 2015 je určeno zhruba 200 milionů Kč. „Jde o jeden z nižších rozpočtů evropských hlavních měst kultury. Například polské ministerstvo kultury přislíbilo Wroclawi na rok 2016 asi 900 milionů korun," uvedl. Plzeň má od ministerstva 100 milionů Kč.

Že titul EHMK znamená zvýšení počtu turistů i tržeb, dokládají podle mluvčí Plzeň 2015 Mirky Reifové čísla z jiných měst. „Například Liverpool přilákal v roce 2008 o 9,7 milionu více turistů a vytěžil z titulu čistý zisk 800 milionů liber, projekt ho stál 117 milionů liber," uvedla. Oblast Porúří-Essen přilákala přes 6,5 milionu turistů, což znamenalo nárůst o 13,4 procenta.

Plzeň včetně regionu v roce 2015 nabídne více než 600 akcí nejrůznějších žánrů.