Rekordmanem je motorista, kterému strážníci na Rokycanské třídě ve tři hodiny ráno naměřili 147 kilometrů v hodině. Policistům a vedení plzeňské radnice už ale došla trpělivost. V ulicích se objeví speciální radary. „Ve městě chceme umístit na tři desítky měřicích zařízení, která budou zaznamenávat vozidla, která projedou křižovatkou na červenou. Některá tato zařízení budou zároveň vybavena i radary na měření rychlosti. Novinkou pak budou radary, které budou měřit rychlost na delších úsecích silnic tak, aby řidiči nesundavali nohu z plynu jen ve chvíli, kdy kolem měřicího zařízení projíždí,“ vysvětlil náměstek primátora Petr Rund. Dodal, že nové radary by mohly začít fungovat na podzim letošního roku. Dopravní policisté společně se zástupci města už vytipovali i místa, kde se pravděpodobně objeví.

Největšími hříšníky, co se týče dodržování povolené rychlosti, jsou podle mluvčí plzeňské Městské policie Jany Pužmanové muži ve věku do 25 let. Pokuty často platí i řidiči, kteří jezdí firemními vozidly. Rychlá jízda ve městě je podle odborníků velmi nebezpečná. „I rozdíl mezi 50 kilometrovou a 60 kilometrovou rychlostí je výrazný při nárazu do překážky. V rychlosti zvýšené o 10 kilometrů v hodině se brzdná dráha prodlužuje o sedm až osm metrů. Čeští řidiči jezdí velmi rychle zejména v nočních hodinách, kdy překračují i 100 kilometrovou rychlost, což je neomluvitelné. Člověk, kterého srazí takto rychle jedoucí vozidlo, má jen minimální šanci na přežití,“ podotkl Václav Ircing z BESIPu.

Podle řidiče Pavla Hladíka ale budou mít speciální radary smysl pouze v případě, že budou monitorovat rychlost vozidel v delších úsecích. „Když budou měřicí zařízení od sebe jen pár desítek metrů, hned za nimi se všechna auta zase rozjedou na plný plyn,“ řekl.