Návrh nového řádu totiž počítal s tím, že mezi Kralovicemi a Čistou přestanou málo využívané vlaky jezdit a nahradí je autobusy.

Bylo na obcích, aby se postavily proti.

České dráhy představily podobu jízdního řádu 2014 na páteční tiskové konferenci. Trať 162 Rakovník-Kralovice u Rakovníka lze najít mezi změnami, ovšem plánované nasazení autobusů se nakonec nekoná. „V úseku Kralovice u Rakovníka – Čistá došlo k redukci na tři páry spojů v sobotu a neděli a jeden pár ve dnech školního vyučování," řekl ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD Vladimír Kostelný.

Trochu kuriózní je, že cestující, kteří si nový jízdní řád pořídí v tištěné knižní verzi, se o provozu mezi Kralovicemi a Čistou nedočtou nic.

Záchrana provozu totiž přišla téměř v poslední chvíli a s uzávěrkou publikace se minula. Ve všech ostatních verzích však platný jízdní řád bude.

S návrhem na nahrazení vlaků přišel Plzeňský organizátor veřejné dopravy – POVED. Podle ředitelky Zdeňky Kmochové vyšel provoz 5,7 km dlouhého úseku Plzeňský kraj na tři miliony korun ročně. „Reálně se tam doplácí přes sto korun na jednoho cestujícího. Kdyby vlakem jezdilo 150 lidí, kteří podepsali petici proti rušení, tak jsme neměli problém provoz dále udržovat," řekla Kmochová.

„O to, že se spoje na trať vrátily, se zasloužily obce Kožlany a Kralovice," dodala.

Starostu Kralovic Rudolfa Salfického kladné rozhodnutí překvapilo. „Vůbec jsme se nedozvěděli, jestli náš návrh prošel, nebo ne. Jste první, od koho to slyším," říkal v pátek starosta, který byl rád, že se městu spolu se sousedními Kožlany povedlo udělat „krok k tomu, aby provoz na trati nebyl přerušen".

Kolik ale vlaky budou rozpočty měst stát, zatím neví. „Dohodli jsme se na tom, že budeme na provoz přispívat Plzeňskému kraji. Ne, že budeme platit vše. Přesnou částku se teprve dozvíme," upozornil Salfický.