Kromě opravy povrchu vozovky, která je při této akci zásadní, dojde například k propojení Partyzánské ulice s Masarykovou třídou. Na křižovatce s Rokycanskou ulicí také přibyde třetí řadící pruh.

Zároveň se posune zastávka trolejbusu číslo 16 jedoucího směrem do města. „Zastávka se přemístí o několik desítek metrů dozadu před místní gymnázium,“ říká Ondřej Vohradský ze Správy veřejného statku (SVS) města Plzně. Důvodem posunu jsou stížnosti majitelů domů, které se zastávkou sousedí.

Na Masarykově třídě město plánuje i nový přechod pro chodce mezi obchodním domem Centrum a Moravskou ulicí. „Tuto trasu využívá hodně občanů, přitom je to hodně nepřehledné místo,“ vysvětluje chystanou změnu místostarosta čtvrtého městského obvodu Zdeněk Mádr. Díky rekonstrukci se propojí i páteřní cyklotrasa z města do Doubravky, která začíná U Jána.

Nejkontroverznější změnou bude ale rozhodně propojení Partyzánské ulice s Rokycanskou třídou. „O tomto záměru už jsem slyšel a rozhodně s ním nesouhlasím. Partyzánská je klidná ulice, po změně tady bude jen projíždět více aut. A že by se mohlo zlepšit parkování? Tomu nevěřím,“ skepticky glosuje plánovanou rekonstrukci Jiří Proška, který bydlí v jednom z domků v Partyzánské ulici.

Ondřej Vohradský z SVS s podobnými hlasy nesouhlasí.. „Není jediný důvod, proč by se počet aut v této ulici měl zvýšit. Provoz v ulici bude pouze jednosměrný, vedoucí směrem na Masarykovu třídu. Po rekonstrukci se zároveň zlepší situace s parkováním, místa zůstanou nadále pro místní,“ připomíná Vohradský.

Rychlejší postup přípravy a následné realizace projektu ztěžuje nutnost souběžné rekonstrukce vodovodních řadů pod Masarykovou třídou, která je velmi nákladná. Pro město ji připravuje Správa infrastruktury města Plzně.