Včera otevřela hodnotící komise obálky s nabídkami firem, které o budou audit vykonávat. „Ze šesti firem nesplnily zadávací podmínky společnosti, jejichž počet bude znám po 16. hodině. Z ostatních během měsíce vybereme vítěze, který s audity začne začátkem října,“ potvrdil radní Petr Rund (ODS) s tím, že proces potrvá asi 15 - 16 měsíců. „Odhaduji, že o místo přijde asi 15 procent úředníků,“ dodal Rund.

Kromě personálních změn čeká úředníky i podrobná analýza všech agend, které vyřizují. „ Necháme zmapovat veškerá dosud nutná razítka a potvrzení, která jsou po klientech vyžadována. Audit řekne, zda jsou skutečně nutná,“ dodal Rund. V praxi půjde i posouzení lhůt nutných k vydání určitých rozhodnutí. Například pro stavební povolení má úředník ze zákona 30 dnů. Radnice však bude chtít vědět, zda jej není možné vyřídit dříve a zda většinu času neleží jen papíry v šuplících a úředník nespoléhá na čas, kterým je krytý. Takto hodlá radnice zmapovat všechny úseky.

Magistrát nyní živí asi 530 úředníků, dalších 1600 jich pracuje v jeho příspěvkových organizacích (bez škol a jídelen). Opatření se zatím netýká městských obvodů, kde však jsou audity rovněž naplánovány.