Letošní plánované rozšíření Karlovarské třídy o další jízdní pruh se nekoná a na pořadu dne jsou jen ´přípravné práce´. Magistrátní odbor investic totiž zatím pracuje na projektu a v lepším případě rozjede do konce letošního roku alespoň výběrové řízení na firmu, která bude další jízdní pruh stavět v příštím roce. Poté, co Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) odsunulo na příští rok také generální rekonstrukci mostu Generála Pattona, se tak v příštím roce sejdou na nejfrekventovanější plzeňské tepně dvě stavby najednou.

„Každá ze staveb řidiče zbrzdí," připustil David Malán z odboru investic.

Optimistické nejsou ani aktuální, i když předběžné výsledky testování dvou mostů přes lochotínský rondel. „Nejsou v dobrém stavu," řekl Miroslav Blabol z ŘSD.

Sondy zavedené do útrob mostů už nyní ukazují, že zejména jejich spodní části nejsou v pořádku. Opakuje se tak scénář mostů na Letné u Stavebních strojů, které musely být strženy a staví se nové. V případě mostů na rondelu ještě není verdikt definitivní. „Je třeba počkat na kompletní výsledky testů, které budeme mít koncem prázdnin," dodal Blabol.

Plánované rozšíření

Rozšíření Karlovarské třídy o jízdní pruh se týká úseku od lékařské fakulty k rondelu ve směru do centra města. Podle náměstka primátora pro dopravu Petra Náhlíka (KDU-ČSL) jej budou využívat vozy městské hromadné dopravy, autobusy ze severního Plzeňska a vozy záchranářů.

„Jako první se vykácí svah po pravé straně Karlovarské třídy ve směru od lékařské fakulty k rondelu," uvedl Náhlík. Podle Davida Malána nebude zásah nijak drastický, ale půjde o pár metrů. „Trochu se zúží současné jízdní pruhy a přidá se pás nového pozemku," vysvětlil Náhlík.

Karlovarskou třídu bude rozšiřovat město s náklady kolem 30 milionů korun. Státní firma Ředitelství silnic a dálnic provede opravu Pattonova mostu za více než 200 milionů korun. ŘSD bude stát i za případným bouráním nebo opravou mostů na rondelu. To je ale akce, která by proběhla až za tři čtyři roky. Podle odborníků nejsou v kritickém ani havarijním stavu.