9. Má začít plzeňské popelnice vyvážet radnice?

Řádné výběrové řízení nepoškozuje tržní prostředí. Navíc sjednocení systému svozu odpadů dovoluje optimalizaci a omezení průjezdů odpadových vozů ulicemi. Tím se budou snižovat i náklady.

8. Mají strážníci víc hlídat lidi než obouvat auta?

Především, obouvání botiček není jen plněním městské kasy. I když to tak nevypadá, o botičky se stará minimální počet strážníků a musejí na pořádek dbát v rámci svých kompetencí. Řidiči sami by měli být ukázněnější.

7. Jak chcete spojit Lochotín s centrem Plzně?

Silniční systém Roudná nepatří mezi stavby, které by bylo možno brzo zařadit do investic. Částečné řešení je v západním obchvatu a státní komunikaci I/20.

6. Mají být radní i nadále uvolněni do svých funkcí?

Když jsem toto řešení obhajoval, říkal jsem, že se stihne více práce. Bohužel, nepovedlo se to a do budoucna budu preferovat původní řešení, tedy primátor a čtyři náměstci. Nakonec to přinese i nemalé úspory.

5. Má být Americká třída bez aut nebo s nimi?

Vadí mi zdržení vozů MHD na Americké. Neodpovídá tomu, kolik aut po Americké kvůli stavebním úpravám projede. Budu usilovat o její uzavření pro osobní automobilovou dopravu.

4. Rekonstrukce stadionu nebo nové divadlo?

Někteří Plzeňané chodí do divadla, jiní na fotbal, další na hokej, házenou či jiný sport. Musíme postupně uspokojit všechny: Dostát přitom závazkům pro EHMK a samozřejmě to nemůže být na úkor města, které nebude uklizené nebo s rozbitými chodníky. Není to jednoduché, nedávám však přednost ani jedné stavbě. Nebo spíše oběma?

3. Podpoříte výstavbu spalovny v Chotíkově?

Ano. Nepovažuji dnešní stav, kdy zahrabáváme své odpadky do země, ač jsou výhřevnější než uhlí, které kupujeme, za dlouhodobě udržitelný. Bez spalovny nejsme schopni garantovat občanům nízkou cenu za odvoz odpadků.

2. Kterou dopravní stavbu město nejvíc potřebuje?

Těžko říci, která komunikace je nejdůležitější. Potřebujeme dostavět celý komunikační systém. Za rovnocenné z hlediska potřeb považuji i státní komunikace I/20, která řeší spojení Slovany – Doubravka – Lochotín a západní okruh. Ten zklidní centrum města.

1. Má zůstat i nadále teplárna v majetku města?

Privatizace není nutná. Musí se hledat partner, aby ji ochránil před nedostatkem uhlí, jehož cena roste a přibývá konkurence s prodejem elektřiny. Teplárna dělá kroky pro soběstačnost. Vedle zeleného kotle je to spalovna, která by řešila nižší potřeby uhlí i odpady. Brání tak tomu, aby se z majetku nejcennějšího nestala prodělečná firma.

Další otázky a odpovědi tohoto lídra najdete po jejich vydání v novinách i přímo na této stránce.

Odpovědi ostatních lídrů najdete ZDE.