VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé šetří, plní si mrazáky levným jídlem

Plzeň - Během pouhých dvou hodin zmizela z mrazáku v supermarketu Hypernova superlevná kuřata nabízená v týdenní akci za 30 korun za dva kusy. Lidé jich během pár desítek minut skoupili stovky. Lidé plní mrazáky a spižírny.

11.6.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Obchodníci i Potravinářská komora České republiky se shodují na tom, že v hospodářské krizi prudce stoupl zájem spotřebitelů o levné potraviny. Na odbyt jde hlavně maso, máslo, vejce, a mouka. Naopak klesá prodej specialit.

Téměř osmdesát kilometrů najezdil kvůli levným kuřatům i důchodce Vojtěch Hrubý. Z obce na jižním Plzeňsku se pro ně minulý týden vypravil do Hypernovy v Plzni–Černicích hned dvakrát. Pokaždé se ale vrátil s nepořízenou, akce přitom trvala do tohoto úterka. „Nabízí v letácích levné zboží, ale když tam člověk kvůli tomu jede, je vyprodané. Ze zákazníků dělají blbce,“ říká rozhořčeně penzista.

Mluvčí společnosti Ahold, která supermarkety Hypernova provozuje, Libor Kytýr potvrdil, že kuřata v akci byla vyprodaná během dvou hodin. A to i přesto, že jich byly do prodejen připraveny tisíce. „Hned první den o ně byl obrovský zájem. Lidé si je odnášeli po několika kusech. Hned jsme začali zajišťovat další dodávku. Dorazila asi ve čtvrtek nebo v pátek. Opět ale byla okamžitě vyprodaná,“ říká Kytýr.

Honba za levnými potravinami začala podle odborníků loni na podzim. Změnu v požadavcích zákazníků zaznamenala i Potravinářská komora ČR. Několik let zpátky tam prý něco podobného nepamatují. „Od té doby, co se začalo mluvit o finanční krizi, rychle stoupl zájem o levné potraviny. Lidé ve velkém nakupují zejména zlevněné základní potraviny v různých akcích. Maso, mléko, mouku. Evidentně si dělají zásoby, plní mrazáky. Naopak výrazně klesl prodej různých specialit, čokolády a dalších cukrovinek,“ informovala mluvčí Potravinářské komory Dana Večeřová.

„Je jasně znát, že lidé využívají zejména slevové akce na základní potraviny,“ přidává se Kytýr.

Skutečnost, že finanční krize zasáhla do nákupních vozíků a spižíren, potvrzuje i mluvčí řetězce Tesco Eva Karasová. „Od loňského roku sledujeme, že zákazníci jsou citlivější na cenu. Více reagují na akční nabídky. Více kupují základní suroviny k přípravě jídla, což je dáno tím, že se méně stravují v restauracích a více vaří doma. Nešetří se jen na zelenině, ovoci, mléčných výrobcích a na zboží pro děti,“ říká Karasová.

Manželka penzisty, který nesehnal levná kuřata, si stěžuje na způsob propagace slev. Podle Kytýra je na všech letácích vždy poznámka o tom, že akce platí do vyprodání zásob. Upozornění si ale zákazníci často ani nevšimnou. „Zboží inzerované v letácích by mělo být na prodejnách po celou dobu akce. Jen využívají toho, že když už tam člověk jede, nakoupí alespoň něco jiného. Zvlášť pokud je z venkova, kde se nakupuje draze,“ spílá řetězcům Marie Hrubá.

Kytýr zákazníkům doporučuje, aby když chtějí jet pro konkrétní akční zboží, zatelefonovali na informační linku. Tam se dozví, zda je v tom kterém obchodě zboží ještě na skladě.

Jak uvedl mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Jan Mišurec, pokud je na letáku uvedeno 'do vyprodání zásob', není možné obchodníkům nic vyčíst. Na slevových akcích mnozí z nich staví svoji marketingovou politiku. „U zvláště výhodných akcí omezují prodej zboží počtem kusů na zákazníka. Ani tak ale nemohou ručit, že zboží nebude vyprodané během několika hodin. Zákazníkům lze pouze doporučit, aby akce sledovali a byli mezi prvními kupujícími,“ říká Mišurec. Stížnosti kvůli různým slevovým akcím jsou prý ze strany spotřebitelů velmi časté.

Autor: Petra Petříková

11.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plzeňský záložník Tomáš Hořava.

Tomáš Hořava: Série je úžasná, chceme v ní pokračovat

Ilustrační foto

Politika je živila, musí se poohlédnout jinde

Hokejový útočník Tomáš Mertl se stal potřetí otcem

Plzeň – Hokejista Tomáš Mertl patří k nejproduktivnějším hráčům plzeňské Škody.

Na volby vyrazil Plzeňan trabantem

Plzeň - Josef Odehnal dostal automobil v roce 1995 od své tchyně.

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

C.k. kuchyně v Horušanech popáté

Horušany - V sobotu 21.10.2017 se v horušanské hospodě U dvou kaštanů uskutečnil již pátý ročník kuchařského festivalu, který pořadatelé nazvali C.k. kuchyně aneb jak vařily naše babičky.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT