Současně s novou lávkou byla ve středu otevřena také cyklostezka Pňovany.

Výstavbou lávky chtěl Plzeňský kraj umožnit cyklistům i pěším překonat pohodlněji Hracholuskou přehradu. „Plzeňský kraj s cílem zajistit řádnou možnost překonat údolí řeky Mže dohodl spolupráci se Správou železniční dopravní cesty a v rámci rekonstrukce mostu byla na nové konstrukci po její západní straně namontována lávka,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.

Zároveň je tak možné napojit na sebe dálkové cyklistické trasy. Podařilo se propojit dálkovou trasu číslo 37 Panevropa Radweg a dálkovou cyklotrasu číslo 306, která vede do Karlovarského kraje. Také pro místní obyvatele a chataře bude lávka usnadněním cesty, v neposlední řadě se díky technickému řešení může stát turistickou atrakcí.

Lávka vede 32 metrů nad hladinou přehrady a celkové náklady na její výstavbu a na vybudování přístupové cyklostezky přesahují 16 milionů korun. Kraj se na nákladech podílel 6,1 milionu korun.

Jak Deníku řekl cyklista a zároveň strojvedoucí na uvedené trati Jiří Bízek, na lávku se těší. I z bezpečnostních důvodů. „Po starém mostě se sice na kolech jezdit nesmělo, ale lidé to stejně dělali. Jednou jsem na mostě viděl dokonce motorkáře,“ řekl s úsměvem.

Pňovanský most byl postaven v roce 1901, loni byla jeho konstrukce unikátním způsobem vyměněna.