Širší a dražší bude nová lávka s cyklostezkou přes Mži mezi zoo a Předními Skvrňany. Širší o něco málo přes metr, dražší skoro o čtyři miliony korun.

„Z geologického průzkumu vyplynulo, že v podloží je jíl, takže je nutné zajistit řádné ukotvení lávky k zemi a také prověření mostovky," vysvětlil důvod navýšení ceny z cca osmi na skoro 12 milionů korun technický náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS). Dodal, že smysluplné a příjemné pro cyklisty je i rozšíření lávky z 1,75 metrové šířky na asi tři metry.

Lávka přes MžiProjekt zahrnuje 400 metrů dlouhou cyklostezku a 25 metrů dlouhou lávku přes Mži. Začne se stavět letos v létě. Lávka umožní cyklistům vyhnout se frekventované silnici od Kalikovského mlýna do Radčic. Využijí ji i cyklisté, kteří přijíždí do Plzně po mezinárodní trase od Hracholuské přehrady.

Lávka a s ní spojená trasa pro cyklisty a pěší se staví jako součást projektu greenways, který počítá s trasami podél plzeňských řek vystavěnými za peníze EU. Z bruselských peněz ale sešlo a radnice bude lávku stavět za své. „Zaplatí to odbor investic ze svého rozpočtu," prohlásil Šindelář. Schvalovat navýšení ceny v městské radě podle něj není nutné. Původních osm milionů korun schválili na lávku zastupitelé z přebytku hospodaření města za rok 2014.

David Malán z odboru investic potvrdil, že pro 25 metrů dlouhou lávku využije město bývalou nosnou ocelovou konstrukci horkovodu umístěnou dříve nad želežniční tratí u Jižního Předměstí. Konstrukce byla několik let uložena na skládce Správy veřejného statku města Plzně, teď se znovu použije. „Musí se ale vyztužit, protože by se při plánovaném provozu prohýbala," dodal Malán.

Stavět by se mělo začít začátkem letních prázdnin, na pořadu dne je teď výběrové řízení na dodavatele.