Naposledy tady po střetu s autobusem zemřel motorkář. Jenže naděje na změnu je v nedohlednu. Plánovanou přestavbu křižovatky a navazující stavbu tramvajové trati na Borská pole totiž brzdí spekulant s pozemky.

„Na zmíněné křižovatce zemřel před necelými dvěma týdny při dopravní nehodě 27letý motorkář. Nepřežil srážku s autobusem městské hromadné dopravy. Hned nato tam bouralo osobní auto s autobusem. Ve stejném místě nedávno havaroval také vůz Seat Leon, který se střetl s tramvají. Policisté z dopravního inspektorátu už v posledních letech několikrát upozorňovali, že tuto křižovatku je potřeba předělat tak, aby byla pro motoristy bezpečnější,“ řekla mluvčí plzeňské policie Martina Hábrová.

Podle technického náměstka primátora Petra Runda (ODS) už je pro stavbu za 500 milionů korun, na niž přispěje i EU, zpracována dokumentace pro žádost o stavební povolení.

Stavět se mělo už letos na podzim. Jenže začaly potíže s výkupy pozemků na Borských polích. „Největší problém máme s jedním spekulantem, který chce za své pozemky obrovské sumy. Teď už se dá říci, že za zdržení stavby může právě on. Pokud se s ním nedohodneme, jsme připraveni pozemky vyvlastnit,“ vysvětlil Rund.

K plánované rekonstrukci křižovatky a chystaným změnám už se vyjadřovali policisté, kteří s navrhovaným dopravním řešením souhlasí. Točna tramvaje v Borském parku bude zrušena, tramvaje budou z Klatovské třídy odbočovat rovnou do Kaplířovy ulice a budou pokračovat k univerzitě.

Kvůli výkupům nutným pro stavbu tramvajové trati na Borská pole už město ´obětovalo´ několik lukrativních nemovitostí, jež muselo směnit za pozemky kolem Kaplířovy ulice. Šlo například o činžovní dům u Mrakodrapu s rybárnou a bufetem na rohu Americké a Goethovy ulice.