Trati vloni hrozilo, že osiří a vlaky po ní přestanou jezdit, České dráhy s touto variantou takřka do poslední chvíle počítaly i pro nové jízdní řády.

Městům se však nakonec podařilo prosadit, že vlaky po trati 162 budou jezdit dál, ačkoliv jich bude méně. Městští zastupitelé se zároveň dohodli, že na zachovaný provoz budou Plzeňskému kraji přispívat.

Kolik bude jejich rozpočty vlak stát, se ovšem neví ani téměř po dvou měsících od změny jízdního řádu. „Rozhodnuto ještě není. Obcím byl odeslán dopis s návrhem částky," řekla Deníku ředitelka POVED (Plzeňský organizátor veřejné dopravy) Zdeňka Kmochová.

Už dříve jsme psali, že provoz trati pro letošní rok má stát 650 tisíc korun, přičemž Plzeňský kraj slíbil zaplatit velkou část, a letos je dokonce připraven uhradit veškeré náklady pro případ, že by se mu s obcemi nepodařilo najít společnou řeč.
A městům se požadovaných sedmdesát tisíc korun zatím opravdu příliš nelíbí. „Podle návrhu má totiž jít o jakousi kompenzaci za pozdní objednání služby. Tedy za něco, co jsme nezpůsobili," říká kožlanský starosta Vladimír Přibyl. Rada města jej proto pověřila, aby se s Plzeňským krajem dále bavil. „Domluvili jsme se s kralovickým starostou, že budeme s krajem jednat společně," dodává Přibyl.

Kralovičtí totiž mají stejný názor. „Návrh jsme na radě projednali s výsledkem, že se budeme snažit, abychom pokud možno neplatili nic," podotýká místostarosta Kralovic Karel Popel. Pozastavuje se nad tím, proč by města, která s nápadem na zrušení provozu trati nepřišla a bránila se mu vlastně od chvíle, kdy se o něm dozvěděla, měla platit za pozdní objednání.

Na trati mezi Kralovicemi a Čistou jezdí podle nového jízdního řádu tři páry spojů v sobotu a neděli a jeden pár ve dnech školního vyučování. Záchrana provozu přišla v poslední chvíli, a ačkoliv všude jinde jsou, v tištěné verzi jízdních řádů Českých drah tyto vlaky nenajdete.