VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kralovice a Kožlany budou jednat s krajem o ceně vlaku

Kralovice, Kožlany – Města Kralovice a Kožlany dostala od Plzeňského kraje návrh částky, kterou by se měla podílet na provozu železnice mezi Kralovicemi a Čistou. Obě by podle toho měla zaplatit kolem 70 tisíc korun. Všechno však ještě může být jinak.

10.2.2014
SDÍLEJ:

Osobní vlak. Ilustrační foto.Foto: Deník/Milena Cibulková

Trati vloni hrozilo, že osiří a vlaky po ní přestanou jezdit, České dráhy s touto variantou takřka do poslední chvíle počítaly i pro nové jízdní řády.

Městům se však nakonec podařilo prosadit, že vlaky po trati 162 budou jezdit dál, ačkoliv jich bude méně. Městští zastupitelé se zároveň dohodli, že na zachovaný provoz budou Plzeňskému kraji přispívat.

Kolik bude jejich rozpočty vlak stát, se ovšem neví ani téměř po dvou měsících od změny jízdního řádu. „Rozhodnuto ještě není. Obcím byl odeslán dopis s návrhem částky," řekla Deníku ředitelka POVED (Plzeňský organizátor veřejné dopravy) Zdeňka Kmochová.

Už dříve jsme psali, že provoz trati pro letošní rok má stát 650 tisíc korun, přičemž Plzeňský kraj slíbil zaplatit velkou část, a letos je dokonce připraven uhradit veškeré náklady pro případ, že by se mu s obcemi nepodařilo najít společnou řeč.
A městům se požadovaných sedmdesát tisíc korun zatím opravdu příliš nelíbí. „Podle návrhu má totiž jít o jakousi kompenzaci za pozdní objednání služby. Tedy za něco, co jsme nezpůsobili," říká kožlanský starosta Vladimír Přibyl. Rada města jej proto pověřila, aby se s Plzeňským krajem dále bavil. „Domluvili jsme se s kralovickým starostou, že budeme s krajem jednat společně," dodává Přibyl.

Kralovičtí totiž mají stejný názor. „Návrh jsme na radě projednali s výsledkem, že se budeme snažit, abychom pokud možno neplatili nic," podotýká místostarosta Kralovic Karel Popel. Pozastavuje se nad tím, proč by města, která s nápadem na zrušení provozu trati nepřišla a bránila se mu vlastně od chvíle, kdy se o něm dozvěděla, měla platit za pozdní objednání.

Na trati mezi Kralovicemi a Čistou jezdí podle nového jízdního řádu tři páry spojů v sobotu a neděli a jeden pár ve dnech školního vyučování. Záchrana provozu přišla v poslední chvíli, a ačkoliv všude jinde jsou, v tištěné verzi jízdních řádů Českých drah tyto vlaky nenajdete.

Autor: Pavel Korelus

10.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Asistenční pes s vámi nesmí, slyšela vozíčkářka v obchodu

Pavel Vrba

Vrba: Máme co napravovat

Disco tanec v Lokomotivě

Plzeň – Soutěž startuje v neděli v 8:30 hodin.    

SLEDUJEME ON-LINE

Volební místnosti se zavřely

/FOTOGALERIE/ Voliči v Česku rozhodovali o tom, jaké složení bude mít nová Sněmovna, a tím i budoucí vláda. Svými hlasy ovlivní také to, co přinesou příští zákony nebo jakou podobu bude mít státní rozpočet minimálně na příští rok. Určovat by to mohli zástupci 31 stran a hnutí, práh dolní komory ale v roli poslanců překročí jen menšina z nich.

Opilý řidič havaroval u Chotíkova. Nikdy si přitom neudělal řidičák

Plzeňsko - Posilněn alkoholem a bez řidičského průkazu usedl za volant jednatřicetiletý řidič, který v noci na sobotu havaroval u Chotíkova na Plzeňsku. Kromě toho, že nadýchal bezmála dvě promile, se ukázalo, že nikdy nevlastnil řidičák.  

Hubník: Škoda první půle

Lugano (od zvláštního zpravodaje deníku) – Utkáním proti Luganu naskočil znovu do mužstva po dlouhé pauze zaviněné vleklým zraněním. Svůj návrat si ale kapitán Viktorie Roman Hubník představoval určitě jinak. Jeho tým prohrál v Luganu 2:3 a ani on sám neměl svůj den.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení