Tato slova si z úst náměstka hejtmana Jaroslava Bauera vyslechli starostové obcí z jižního Plzeňska a Rokycanska, kteří se minulý týden s radními setkali ve Volduchách.

Dopravě se věnovala značná část společné diskuze. Náměstek Bauer také pro srovnání uvedl, že zatímco Ředitelství silnic a dálnic má k dispozici 470 milionů korun na 420 km silnic I. třídy, Plzeňský kraj získal zhruba 170 milionů korun na 4500 km. Tedy asi 38 tisíc na kilometr. „Máme-li docílit zlepšení nebo alespoň udržet současný stav, je nutná změna financování krajských silnic ze strany státu," konstatoval Bauer

Starostové se od něj také dozvěděli, jak se to má s budoucností železniční dopravy a především s plánovaným omezování vlakových spojů.

Změny se prý dotknou nejméně využívaných spojů, tedy některých dopoledních a víkendových vlaků, přičemž půjde maximálně o dva páry spojů na jedné trati. „Spojů zajišťujících dopravu do škol a za zaměstnáním se redukce v žádném případě nedotkne," pokračoval náměstek s tím, že Kraj v současné době na regionální vlaky dává 608 milionů korun omezení spojů bude zhruba šestiprocentní.

Autobusy změny k horšímu nečekají. „V letošním roce bude spuštěn krajský autobusový dispečink, který by měl zajistit lepší návaznost přestupů v autobusové a železniční dopravě," dodal Bauer.