Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koridor má skluz. Hrozí ztráta dotací

Plzeň – Ministerstvo dopravy svým přístupem oddaluje zahájení stavby železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany. Stále totiž nevybralo dodavatele, jenž největší železniční zakázku posledních let zhotoví.

4.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv VLP

Jeho jméno mělo být známo už na konci prázdnin, ministerstvo ale teď hovoří až o konci října. Průběh zadávacího řízení navíc některé přihlášené firmy napadly u antimonopolního úřadu.

Stavba by přitom měla být hotova do konce října 2015. Pokud se tak nestane, přijde stát o dotaci z evropských fondů, jež má pokrýt většinu nákladů. „Rádi bychom stavbu stihli dokončit v termínu, aby nám dotace neunikla," říká mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Pokud dodavatel nezvládne koridor vybudovat, ukrojí ministerstvo částku ze státního rozpočtu.

Už teď je jasné, že stavět se bude levněji, než byly předběžné investiční náklady. Ty činily 7,5 miliardy korun. Podle Deníku Insider, který se odvolává na informace z materiálů hodnotící komise, připadne zakázka Metrostavu. Ten měl nabídnout cenu 3,97 miliardy korun. Mluvčí ministerstva dopravy tuto informaci dementoval s tím, že výběrové řízení stále probíhá. Informaci, že cena za stavbu koridoru bude levnější, ale minulý týden už zveřejnila také Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem projektu.

Kromě Metrostavu nabídku dle Insideru podaly také společnosti Skanska, OHL, Hochtief, PSVS a Viamont. Některé z nich soutěž považují za neprůhlednou a nespravedlivou, a proto se už v polovině června obrátily na antimonopolní úřad. „Úřad pro ochranu hospodářské soutěže přijal podnět na prošetření postupu Správy železniční dopravní cesty v zadávacím řízení na modernizaci trati Rokycany – Plzeň," sdělil Deníku předseda ÚOHS Petr Rafaj s tím, že jména stěžovatelů nemůže zveřejnit. „Úřad podnět nyní šetří a shledá-li indicie nasvědčující možnému porušení zákona, zahájí správní řízení," dodal Rafaj.

Modernizace celé trati má zkrátit cestu mezi Plzní a Prahou ze 104 na 70 minut.

Ministerstvo zdlouhavé rozhodování zdůvodňuje odpovědným přístupem při výběru. „Hodnotící komise musí nabídky detailně prostudovat a měla by podchytit, pokud je nabídka podhodnocená a neodpovídá realitě," říká Novák s tím, že kvůli následnému dofinancování projektů Evropská unie Česko už několikrát kritizovala.

Komplikovaná stavba 21 kilometrů dlouhého úseku má podle projektu trvat tři roky. Součástí trati je i čtyři kilometry dlouhý tunel, který bude nejdelší v republice. Šibeniční termín na realizaci SŽDC znepokojuje. „Každý měsíc zpoždění bude znát. Realizaci stavby mohou zkomplikovat i nevýhodné klimatické podmínky," říká mluvčí Pavel Halla. Nemalé zpoždění by způsobilo také odvolání některé z firem, které při výběrovém řízení neuspějí.

Stavba navazuje na úsek ze Zbirohu do Rokycan, který má být dokončený letos v říjnu a je součástí III. tranzitního koridoru mezi Prahou a Chebem.

Autor: Hana Pražáková

4.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Fotbalisté Viktorie Plzeň po výkonu plném chyb prohráli v Lucernu v utkání Evropské ligy FC Luganu 2:3.
1

Viktoria padla, finiš přišel pozdě

Skříňky do škol

Školní děti dostanou skříňky z Lidu

Vencu posadím na zadek, říká boxer Pavel Šour

Plzeň - Souboj Pejsar vs. Šour o boxerský pás mistra ČR v těžké váze profesionálů bude v prosinci.

OBRAZEM: Měli byste opravit Míčovnu, vzkázal prezident v Horšovském Týně

Horšovský Týn – Jedinou oficiální zastávkou prezidenta Miloše Zemana na Domažlicku při nynější návštěvě Plzeňského kraje byl čtvrteční osmdesátiminutový pobyt v Horšovském Týně.

Divadelník Budil má výročí

Plzeň – Dnes (19. října) uplyne 170 let od narození Vendelína Budila, muže, který je patronem plzeňského divadla.

SOUTĚŽ o vstupenky na Medeu

Plzeň – Velké divadlo uvede zítra od 19 hod. operu Medea v titulní roli s Ivanou Veberovou. Deník ve spolupráci s Divadlem J. K. Tyla v Plzni připravil pro své čtenáře soutěž o vstupenky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení