VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Konci Klatovské třídy výrazně ubudou auta

Plzeň - Část výpadovky na Klatovy se změní na městský bulvár. 

20.11.2017 3
SDÍLEJ:

Klatovská třída je ráno i odpoledne v dopravních špičkách beznadějně ucpaná. Nervy mají jako na drátkách řidiči i chodciFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Část Klatovské třídy, konkrétně mezi konečnou tramvaje čtyřky a náměstím Míru, má šanci na zajímavou proměnu. Souvisí hlavně s náporem aut a další dopravy, která tudy projíždí. Aut by tu mělo výrazně ubýt. Dnes frekventovaná Klatovská třída by se tu měla stát klasickou městskou ulicí s mnohem menším provozem a větším prostorem pro parkování,  přechody pro chodce a doplněnou zelení. 

Podle dopravního spceialisty Správy veřejného statku Ondřeje Vohradského už není konec Klatovské třídy  od náměstí Míru silnicí 1. třídy, protože tu nahradil dálniční přivaděč od Klatov a Sukovou ulicí. Navíc na příští léta je naplánována velká rekonstrukce tramvajové trati od sadů Pětatřicátníků na konečnou na Bory, takže silnice bude rozkopaná a je tu šance zároveň předělat kanalizaci a poslední úsek od křižovatky u strojní průmyslovky k Borskému parku revitalizovat na městský bulvár. 

Teď jde o rozhodnutí, jak moc tu dopravu omezit. Ve hře jsou čtyři varianty od zákazu provozu přes výrazné omezení včetně ubrání jízdních pruhů a stavbu tzv. vídeňských zastávek pro tramvaje. Ty znamenají vytažení chodníků až k nástupním ostrůvkům a zároveň jejich zvýšení, takže auta tu musí výrazně ubrat na rychlosti. „Zvažuje se i zpomalení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu,“ uvedl Vohradský.

O řešení by se mohlo rozhodnout podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře (ODS) do dvou měsíců. „Tím, že se tu zklidní doprava, může se tu změnit i styl bydlení a přibýt různé služby včetně restaurací a podobně,“ poznamenal Šindelář. 

Proti úplnému zákazu dopravy je třetí městský obvod. „Je tu pošta a Mulačova nemocnice, ty je třeba nějak obsluhovat. Pokud to zakážeme, naženeme dopravu do přilehlých ulic. Některé jsou jednosměrné, to by znamenalo dopravní komplikace,“ řekl starosta trojky Radislav Neubauer (ČSSD). Trojka nesouhlasí ani s vídeňskými zastávkami; zdají se jí nebezpečné. 

Doprava se tu má ale podle Vohradského zklidnit v každém případě. Akce se má rozběhnout v roce 2020 a potrvá určitě jednu stavební sezonu. 

Autor: Dana Veselá

20.11.2017 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Režisér do titulních rolí obsadil Andreu Mohylovou a Petra Konáše (oba na snímku)

Kazimír a Karolína ve Velkém divadle

Černý led v kopci může způsobit, že auta kloužou zcela neovladatelně.
AUTOMIX.CZ

Víte, co je černý led? Poradíme, jak ho poznat a jak se s ním vypořádat

Mladý muž skočil z mostu mezi jedoucí auta

Plzeň - Muž skončil na urgentním příjmu fakultní nemocnice.

Vaření bych za křeslo v kanceláři nevyměnil, říká mladý kuchař

Plzeň – Gastronomii si Lukáš Tatar zamiloval už od dětství.

Aukce pivních lahví vynesla rekordní sumu

Plzeň - Středeční aukce designových lahví Pilsner Urquell letos vynesla rekordní částku 1,6 milionu korun. Peníze půjdou na podporu Centra Paraple, jež pomáhá lidem na vozíku.

BMW bude v Karlovarském kraji stavět polygon za čtyři miliardy

Karlovarský kraj – První vývojový areál společnosti BMW Group ve východní Evropě pro testování autonomních vozidel vznikne v Karlovarském kraji. Areál, který představuje investici ve výši tříciferných hodnot v milionech eur, neoficiálně se hovoří v přepočtu až o čtyřech miliardách korun, nabídne několik stovek nových pracovních míst.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT