„Půjde o trať vedoucí mezi mostem U Jána až po točku U Zvonu," potvrdil Ondřej Prokop z magistrátního odboru investic. Koleje se v těchto místech vytrhají a nahradí se novými, opravy se budou týkat také přilehlé komunikace a inženýrských sítí pod zemí. Na investici je vyhrazeno 120 milionů korun.
„Předpokládáme však, že ve veřejné zakázce dosáhneme výrazně nižší částky," uvedl technický náměstek primátora Petr Rund (ODS). Podle něj je stavba vyprojektována tak, aby v budoucnu vyhovovala objektu, který se postaví na místě po zbořeném pavlačovém domě U Zvonu. Podle zatím platných plánů by tam měl stát nový objekt Západočeské galerie.
„Ještě před zahájením stavby tu musí proběhnout archeologický výzkum, měl by začít zanedlouho," potvrdil Prokop. Rekonstrukce tratě bude za provozu, cestující budou muset počítat částečně s náhradní autobusovou dopravou. Omezení se dotkne i běžné automobilové dopravy a parkování v lokalitě.
Město v minulých letech investovalo do rekonstrukcí tramvajových tratí stovky milionů korun. Opravilo nejvytíženější trať na Karlovarské třídě, nyní se rozběhla poslední část rekonstrukce tohoto kolejiště ke konečné.
Podle náměstka primátora pro dopravu Miloslava Šimáka (ODS) potřebují plzeňské tramvajové koleje skoro miliardu korun na rekonstrukce. „Část se jich dostává do kritického stavu," upozornil náměstek primátora pro dopravu Miloslav Šimák (ČSSD).
Trať U Zvonu
Bude se opravovat od mostu U Jána k točce po zbořeném pavlačovém domě. Koleje se tu vytrhají a nahradí je nové. Rekonstrukce se bude týkat i komunikace a inženýrských sítí. Začít se má na podzim za provozu, který bude bude ale omezen. Nejdřív tu musí proběhnout archeologický výzkum.