Před pěti roky měl klimatizaci každý čtvrtý autobus. Podle Hupáka se klimatizace v autobusech pustí automaticky. „Občas přijde stížnost, že ji řidič pustil schválně. Jenže klimatizace začne fungovat sama od sebe," uvedl Hupák.

Díky klimatizaci se podaří stlačit teplotu na 20 až 25 stupňů Celsia, tedy o 5 – 10 stupňů méně, než je venku.

Soukromý dopravce Student Agency má klimatizované všechny autobusy.

Naopak bez puštěné klimatizace se musí obejít cestující Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP). „S ohledem na počet veder by bylo pořízení klimatizovaných tramvají, autobusů a trolejbusů velmi neefektivní. Prodražila by se nejen cena vozidla, ale i provozní náklady," vysvětlil dopravně provozní ředitel PMDP Jiří Ptáček.

Podle něj se změna do budoucna nedá očekávat. Klimatizace naopak nechybí v kabinkách řidičů MHD.

V poslední době dochází ke zlepšování kvality cestování ve vlacích. České dráhy (ČD) zvýšily o 150 počet klimatizovaných vlaků. A letos se budou čísla opět měnit, protože dopravce nakupuje pouze vlaky klimatizované. V Plzeňském kraji vozí pasažéry soupravy moderních RegioSharků, které brázdí trati Plzeň – Domažlice, Plzeň – Žihle a z Chrástu do Mariánských Lázní. Klimatizace nechybí u vlaků na trati z Plzně do Berouna. „V rychlících Pendolino Praha – Plzeň – Františkovy Lázně či na trati Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov," vyjmenovala mluvčí ČD Radka Pistoriusová. Klimatizaci mají i vlaky na lince Praha – Plzeň – Klatovy – Železná Ruda. Stejný komfort mají cestující i na trati z Brna do Plzně. Vyhláška mezinárodní železniční unie dokonce nařizuje poměr mezi venkovní teplotou a tou ve vlaku. Při teplotách 35 °C má být ve vlaku maximálně 27 °C , při teplotě od 27 do 35 stupňů by neměla překročit 22 až 26 °C.

Podle doporučení lékařů by rozdíl neměl přesáhnout 5 až 10 stupňů Celsia. Chladnější vzduch nemusí vyhovovat každému. Trpí hlavně lidé se srdečními vadami a vysokým krevním tlakem.