Za řídítka skútrů už neusedá jen mladší generace, ale i ta starší. „Když se chcete dostat ráno do práce je to rychlejší než tramvaj. Nedá se to srovnat s čekáním v době, když jsem jezdila autem,“ říká Plzeňanka Karolína, která dostala stříbrný skútr k vánocům.

Výhodami této malé motorky není jen rychlé a snadné přemisťování, ale i nízka spotřeba pohonných hmot a cenová dostupnost. Řidiči nemají ani problém s parkováním. „Vejdete se skoro všude, stačí malá skulinka mezi auty a máte zaparkováno i ve středu Plzně, kde to většinou bývá problém,“ říká k tomu mladík Pavel, který skútr využívá prakticky po celý rok.

Jenže přibývající počet skútrů občas pořádně nadzvedne řidiče automobilů, kteří čekají v kolonách. Vadí jim kličkovaná, kterou skútraři často mezi auty předvádí. Jakmile na semaforech svítí červená, řítí se kolonou. Někdo zprava, jiný zleva. Přitom předjíždět zprava smí na semaforech pouze cyklisté. „Každý den, když čekám na semaforech než se budu moci znovu rozjet, tak se bojím o své zpětné zrcátka. Téměř každý den se mi stane, že okolo mě profrčí někdo na skútru a šine si to rovnou dopředu, div mi ty zrcátka neurazí,“ řekl starší řidič modré fabie, kterého Deník oslovi přímo v plzeňských ulicích.

Přibývá tak nehod, které tito motocyklisté způsobí. „Za loňský rok jsme v Plzni evidovali dvanáct nehod motocyklistů. Jenže ve většině případů se jedná jen o menší karamboly, k nimž nás řidiči nevolají. Nehod je tak mnohem více,“ řekla plzeňská policejní mluvčí Simona Čejková. Při nehodách motorkářů byl jeden člověk usmrcen a jeden lehce zraněn.

„Řidiči skútů při kličkování mezi auty hazardují se svými životy, nikdy nemohou vědět jak řidič automobilu zareaguje nebo, kdy se rozhodne zabočit. Pak stačí jen chvilka,“ vysvětluje dopravní expert Daniel Trefný.

Trend skútrů do České Republiky expanduje především z jižních zemí , například Itálie či Francie. Tam lidé tuto dopravu praktikují jíž desetiletí.

V Římě či Paříže se totiž jinak než na motorce nebo metrem s do práce včas nedostanete.