Provoz na plzeňských silnicích se navzdory prázdninovému a tedy klidnějšímu režimu zahušťuje. Sice nepřibývají auta, ale zato se vrší uzavírky.
Nejčerstvějším omezením je zúžení jízdních pruhů na Karlovarské třídě, kde právě začíná rozšíření silnice o další jízdní pruh. „O metr se zúží pruh u kolejí ve směru od lékařské fakulty k rondelu,“ potvrdil David Malán z magistrátního útvaru investic. Právě v tomto úseku vznikne třetí jízdní pruh pro veřejnou dopravu a složky Integrovaného záchranného systému. Stavět se bude na úkor stráně svažující se k Lochotínskému parku. Hotovo by mělo být koncem letošího října, více než desetimilionovou investici platí magistrát.
Na Karlovarské třídě, jíž denně projede až 50 tisíc aut, musí řidiči přibrzdit zejména kvůli dvouleté generální opravě mostu Generála Pattona, kterou tu provádí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). I tady se jezdí ve zúžených pruzích, tramvajím musí stačit v některých týdnech jednokolejka.
Do září potrvá ještě oprava Studentské ulice v Bolevci. Do přelomu prázdnin se má pracovat na křižovatce s Lidickou ulicí, pak se akce přesune na křižovatku Studentské a Gerské ulice. Opravu Studentské ulice, kterou denně projede až dvacet tisíc aut, provádí také ŘSD. Na opravenou silnici naváže v budoucnu vnitřní dopravní okruh, který povede z Jasmínové ulice na Slovanech přes Rokycanskou až po Plaskou ulici.
Husto je i v Lobzích. V tomto týdnu tu začala kompletní rekonstrukce Dlouhé ulice, která se zcela uzavřela dopravě. Výjimku mají kromě aut stavby jen vozy MHD. Osobní auta používají jako náhradní trasu Revoluční ulici, tedy spojku mezi Rokycanskou třídou a křižovatkou u salesiánů. Po rekonstrukci se v Dlouhé ulici sníží počet jízdních pruhů ze čtyř na dva, přibudou podélná parkovací stání i stezka pro cyklisty.
Zcela odříznuta zůstává Mikulášská ulice směrem od vlakového nádraží, kde staví Správa železniční a dopravní cesty nové mosty. Doprava na Slovany je proto komplikovaná a podle dubnových dopravních průzkumů projíždí Sladkovského ulicí asi o dva tisíce aut denně více a křižovatkou U Prazdroje – Lobezská dokonce o čtyři tisíce aut víc.
Omezení začne platit pro auta i chodce v srpnu i v historickém jádru Plzně a to v Sedláčkově ulici. Začne tu rekonstrukce poslední neopravené ulice u náměstí. „Pokud vše půjde dobře, dokončíme ji v příštím roce,“ řekl David Malán.
Předpokládané termíny dokončení
Mosty Mikulášská u hlavního vlakového nádraží (do srpna roku 2018)
Generální oprava mostu Generála Pattona (do konce roku 2018)
Rekonstrukce Dlouhé ulice (do července 2018)
Třetí pruh Karlovarská (do listopadu 2017)
Rekonstrukce Studentské ulice (do září 2017)
Sedláčkova ulice (do konce roku 2018)