Bude to chtít silné nervy, už zase. A to nejen pro cestující hromadnou dopravou, nýbrž i pro řidiče. V Plzni 1. září začne třetí etapa rekonstrukce tramvajové trati na Karlovarské třídě. Potrvá téměř tři měsíce a vyžádá si velkou výluku a další omezení.

Do předchozích etap rekonstrukce této trati už město investovalo 312 milionů korun. Chystané práce za 65 milionů bez DPH změní k lepšímu její nevyhovující technický stav v úseku od zastávky Severka přes křižovatky Studentská, Kralovická, Manětínská po točnu na konečné tramvaje linky č. 4.

1. 9. – 27. 11.Po dobu výluky bude linka číslo 4 jezdit pouze 
v úseku Bory – Sokolovská. Na trase Bory – Mozartova bude jezdit speciální linka číslo 3.

Tam, kam se tramvaje už nedostanou, budou cestující dopravovat náhradní autobusy 3A a 4A, které plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) navíc posílí speciální tramvajovou linkou. „Tramvajová linka č. 3 na trase Bory – Mozartova doplní omezenou a do zastávky Sokolovská zkrácenou linku číslo 4," vysvětluje dopravně provozní ředitel PMDP Jiří Ptáček a dodává: „Linka č. 3 bude v provozu pouze v pracovních dnech od 4:30 do 20 hodin a ve stejném rozsahu na ni bude navazovat náhradní autobusová linka 3A. Přestupovat doporučujeme v zastávce Lékařská fakulta," radí ředitel.

Naproti tomu náhradní autobusy 4A budou v úseku Sokolovská – Košutka jezdit v pracovní dny od 20 hodin.

Řidiče čekají dvě podstatná dopravní omezení ve dnech 3. a 4. září a dále od 8. září do 7. října  Třetí etapa rekonstrukce má na Karlovarské zvýšit bezpečnost provozu a snížit dopad negativních vlivů dopravy na okolí. Jak?

Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře díky kompletní výměně kolejových pásů, rekonstrukci trolejového vedení, úpravě zastávek a opravě části silnice III/1808. „Počítá se i se zrušením podchodu v prostoru tramvajové zastávky Plzeňka, opravou parkovacích zálivů, chodníků a stezek a provedením úpravy světelných signalizačních zařízení. Stavba by měla být definitivně dokončena do 31. května 2017," uvedl.

• První větší omezení čeká řidiče 3. a 4. září, kdy bude pro veškerou dopravu uzavřena Gerská ulice mezi Studentskou a Kralovickou ulicí, a to pouze ve směru na Záluží. Řidiči tento uzavřený úsek mohou objíždět Studentskou a Kralovickou, pokud pojedou až do Záluží, doporučuje se jet Studentskou ulicí na Plaskou a dále po silnici I/27 do Třemošné a odtud do Záluží.
• Druhé podstatné omezení nastane od 8. září do 7. října, při opravě přejezdů přes tramvajovou trať v křižovatkách s Kralovickou ulicí a U Jam. Nebude možné levé odbočení z Gerské do Kralovické a Manětínské ulice a nepůjde odbočit z Kralovické a Ma-nětínské doleva směrem na Záluží. Stejně tak nebude možné odbočit z ulic U Jam a Gerské doleva směrem do centra. Příjezd na Košutku ve směru z města bude možný pouze přes křižovatku u Remusu. Od Záluží budou řidiči muset využít trasy přes Kralovickou ulici do Studentské a následně odbočit vlevo do Gerské.

Správa a údržba silnic se bude na rekonstrukci podílet částkou 5,5 milionu, protože její součástí je také proměna křižovatky Gerská – Kralovická. Práce navážou na druhou etapu z roku 2011, jež zahrnovala 1100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí.

Podle náměstka primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Petra Náhlíka je dobrá zpráva, že jde o poslední etapu rekonstrukce kolejiště na Karlovarské. V dalších letech budou následovat jiné trati.