V Plzni se během května bude jezdit Do práce na kole. A mnohem víc než v předchozích letech. Do soutěžní kampaně na podporu městské cyklistiky, která se v Plzni koná počtvrté, se zaregistrovaly již tři stovky lidí z osmi desítek firem a institucí. A další se připojují. Možnost mají až do 30. dubna.

„V Plzni je to už teď rekordní číslo," uvedla Eva Haunerová z iniciativy Plzeň na kole, která celorepublikovou kampaň v krajské metropoli koordinuje. Do práce na kole bude v květnu jezdit dokonce i tým Plzeňského deníku složený z redaktorů a IT technika pojmenovaný Pisálkové.

„Těší mě, že je o kampaň takový zájem. Pro firmy a instituce je to skvělá možnost, jak stmelit pracovní kolektivy," řekla Haunerová.

Soutěže se zúčastní například tým Policie České republiky, Okresního soudu Plzeň-město, zdravotních sestřiček z FN Plzeň, katastrálního úřadu nebo z firem jako Doosan Škoda Power, Reus, JTEKT Automotive, Zodiac Galleys Europe a mnohých dalších.

Pro účast v soutěži je zapotřebí utvořit s kolegy v práci dvou až pětičlenný tým, zaregistrovat se na webu dopracenakole.cz a jezdit během května co nejčastěji do práce na kole či koloběžce. Letos se poprvé mohou přidat i aktivní chodci, běžci, a dokonce i vozíčkáři. V loňském roce se v Plzni zapojilo přes dvě stě lidí, kteří dali dohromady 66 týmů.

Navštivte cyklodílny

Iniciativa Plzeň na kole, která kampaň v Plzni organizuje, zve zájemce také na cyklodílny, aby mohli vyladit své stroje. „V neděli sedmnáctého dubna se koná cyklodílna ve Škoda Sport parku a 10. května a 14. června v DEPO2015," sdělila Haunerová.

Záštitu nad plzeňskou kampaní převzal náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí Petr Náhlík. Pro městskou dopravu podle něj platí jasná rovnice. „Více kol znamená méně aut ve městě, což je ta nejzdravější cesta," uvedl náměstek.

Smyslem kampaně je ulevit obcím přetíženým automobilovou dopravou a přivést co nejvíce lidí k šetrnějším způsobům přepravy. V celé republice se letos do kampaně zapojuje třicítka měst. Vloni jezdilo ve 24 městech celkem 7280 soutěžících z 1156 firem a institucí. „Dohromady najeli 1,5 milionu bezemisních kilometrů," upřesnila Haunerová.

Kromě iniciativy Plzeň na kole se na kampani podílí také Klub cestovatelů Plzeň. Celou akci pak finančně podpořil nadační fond Zelený poklad.